چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰

پسر سارق وقتی گوشی تلفن همراه سرقتی را به مادرش هدید داد، فكر نمی‌كرد راز سرقت 150 میلیونی‌اش برملا شود.

كلید سرقت مرموز در دست دزدآشنا

سلامت نیوز: پسر سارق وقتی گوشی تلفن همراه سرقتی را به مادرش هدید داد، فكر نمی‌كرد راز سرقت 150 میلیونی‌اش برملا شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان ، روز شنبه هفتم فروردین ماه امسال، مرد جوانی وقتی از سفر شمال به خانه‌اش در تهرانپارس رسید، متوجه شد قفل در خانه خراب شده و كلیدی داخل آن شكسته است. او به سراغ كلید ساز رفت و بعد از گشودن در خانه با صحنه باورنكردنی روبه‌رو شد. خانه‌اش خالی بود و دزدان به جز یخچال فریزر بزرگ و مبلمان، خانه را جارو كرده بودند. شواهد حكایت از آن داشت كه در تعطیلات عید وقتی او همراه خانواده‌اش در شمال كشور بوده است،‌ سارقان به محل دستبرد زده‌اند.

مرد جوان در حالی كه شوكه شده بود با اداره پلیس تماس گرفت و موضوع را اطلاع داد. لحظاتی بعد تیمی از مأموران در محل به تحقیق پرداختند. بررسی‌ها نشان می‌داد، سارقان به جز یخچال فریزر و مبلمان همه‌چیز و حتی كفش‌ها، لباس‌ها و جوراب‌های این خانواده را سرقت كرده‌اند. صاحبخانه گفت: یك روز قبل از تعطیلات نوروزی همراه خانواده‌ام و مادرم و خواهرم و پسر نوجوانی به نام ارسلان كه از بستگان نزدیك مادرم است به ویلایمان در شهر رویان شمال رفتیم. امروز بعد از چند روز از مسافرت به خانه‌ام برگشتم. وقتی كلید به در انداختم، متوجه شدم كلیدی داخل قفل در شكسته است. پس از این از كلیدساز محل كمك گرفتم و وقتی در را باز كردم با این صحنه روبه‌رو شدم. وی ادامه داد: خانه من مجهز به دوربین مداربسته است و درهای خانه‌مان نیز ضد سرقت هستند و با همه این اوصاف من كلید‌های خانه‌ام را همراه خودم به شمال بردم و نمی‌دانم چطور سارقان موفق به باز كردن در ضد سرقت شده‌اند. وی در پایان گفت: من مقدار زیادی پول و طلا در خانه‌ام داشتم و سارقان حدود 150 میلیون تومان وسایل و پول نقد و طلا از خانه‌ام سرقت كرده‌اند.


پس از طرح شكایت، پرونده به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت در اختیار كارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت. نخستین بررسی مأموران نشان داد سارقان كلید یدك این خانه را داشته‌اند و برای فریب پلیس اقدام به شكستن كلید داخل قفل كرده‌اند تا تیم بررسی فكر كند سارقان با كلید دیگری در را باز كرده‌اند. از سوی دیگر مأموران دریافتند سارقان چند دستگاه موبایل گرانقیمت و یك دستگاه موبایل معمولی هم سرقت كرده‌اند. بررسی موبایل نشان داد موبایل‌های گرانقیمت پس از حادثه استفاده نشده است اما موبایل معمولی در حال استفاده است. پس از این مأموران به رد‌یابی موبایل سرقتی پرداختند تا اینكه متوجه شدند این موبایل با سیمكارت زن میانسالی از بستگان شاكی فعال شده است. در ادامه مأموران زن میانسال را بازداشت كردند. او گفت: 12 ساله بودم كه ازدواج كردم. سه پسر و یك دختر حاصل ازدواجم بود تا اینكه هشت سال قبل شوهرم فوت كرد و مرا با چهار فرزند تنها گذاشت. وضع مالی خوبی نداشتیم و زندگی ما به سختی می‌گذشت تا اینكه مدتی است مادر شاكی به ما كمك می‌كند. آنها خانواده خوبی بودند و پسر كوچكم ارسلان به خانه آنها رفت و آمد داشت و آنها مثل پسر خودشان با او رفتار می‌كردند. عید ارسلان با آنها به شمال رفته بود و وقتی برگشتند متوجه شدم وسایل خانه‌شان را سرقت كرده‌اند تا اینكه چند روز قبل پسر بزرگم این موبایل را به عنوان هدیه به من داد و من فكر نمی‌كردم كه موبایل سرقتی باشد.


پس از این مأموران در تحقیقات خود به ارسلان مظنون شدند و از وی تحقیق كردند. ارسلان صبح دیروز كه همراه مادرش به دادسرا منتقل شده بود، گفت: مدتی است به خانه شاكی و مادرش رفت و آمد دارم. در این مدت برادرم همیشه درباره وضع مالی شاكی سؤال می‌كرد و من به آنها گفته بودم كه آنها پول و طلای زیادی در خانه‌شان نگهداری می‌كنند. تعطیلات عید آنها مرا با خودشان به شمال بردند تا اینكه روز دوم عید برادرم همراه دو نفر از دوستانش با پرایدی به شمال آمدند. آنها از من خواستند تا كلید خانه شاكی را برای ساعتی در اختیار آنها قرار دهم. من ابتدا قبول نكردم، اما وقتی مرا تهدید كردند، ترسیدم و كلید را به صورت مخفیانه برداشتم و به آنها دادم. دقایقی بعد برادرم و دوستانش كلید را دوباره تحویل من دادند و من هم كلید را سر جایش گذاشتم. وقتی روز هفتم عید به تهران برگشتیم فهمیدم كه خانه شاكی را سرقت كرده‌اند.


شاكی هم گفت: پدر ارسلان از بستگان مادرم است. وقتی او فوت شد، مادرم به این خانواده توجه زیادی می‌كرد و ارسلان همیشه در خانه مادرم و من بود. ما به او اطمینان داشتیم و واقعاً مورد اعتماد ما بود و چندین بار او را امتحان كرده بودیم و خطایی از او سر نزد، اما این بار برادر بزرگش او را فریب داد. ما او را در تعطیلات به شمال بردیم و هرگز گمان نمی‌كردیم كه ارسلان كلید خانه ما را در اختیار برادرش قرار دهد.
تحقیقات برای دستگیری سارقان از سوی مأموران ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha