دو استاد دانشگاه استرالیایی معتقدند که سلامت و رفاه نسل کنونی جوانان به دلیل سرمایه‌گذاری ناکافی برای این نسل آسیب‌دیده است.

رفاه نسل جوان امروز، قربانی سرمایه‌گذاری ناکافیِ دولت‌ها

سلامت نیوز:دو استاد دانشگاه استرالیایی معتقدند که سلامت و رفاه نسل کنونی جوانان به دلیل سرمایه‌گذاری ناکافی برای این نسل آسیب‌دیده است.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پروفسور «جرج پاتون» و پروفسور «سوزان ساویر» از دانشگاه ملبورن در مطالعه‌ای به بررسی سلامت عمومی جمعیت افراد 10 تا 24 ساله در جهان که حدود یک میلیارد و 800 میلیون نفر را تشکیل می‌دهند، پرداختند.

محققان دانشگاه ملبورن دریافتند: جوانان و نوجوانان به لحاظ منابع مراقبت‌های بهداشتی جزو گروه‌هایی هستند که بیشتر مورد غفلت قرار گرفته‌اند.

آنان تاکید کردند که افراد 10 تا 24 ساله بخصوص در کشورهای در حال توسعه با مجموعه‌ای از چالش‌ها و مشکلات همچون ایدز، بارداری زودهنگام، افسردگی، چاقی، خشونت، بیکاری و در دسترس بودن مشروبات الکلی روبه‌رو هستند.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، به گفته محققان دوره نوجوانی مرحله‌ای بحرانی و حساس در زندگی هر فرد است. بلوغ روند پرنوسان رشد مغز و تغییرات احساسی را موجب می‌شود که تا اواسط دهه 20 سالگی ادامه می‌یابد. همچنین از آنجایی که عموماً تصور می‌شود نوجوانی و جوانی سالم‌ترین دوره حیات فرد است، منابع ناچیزی برای مراقبت از این قشر از جامعه اختصاص داده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha