رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور گفت: طرح تحول سلامت باید با پزشک خانواده همراه شود این در حالی است که نیمی از پزشکان عمومی طبابت نمی‌کنند به معنی‌ سرمایه‌سوزی است و به صلاح نظام سلامت نیست.

نیمی از پزشکان عمومی طبابت نمی‌کنند

سلامت نیوز:رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور گفت: طرح تحول سلامت باید با پزشک خانواده همراه شود این در حالی است که نیمی از پزشکان عمومی طبابت نمی‌کنند به معنی‌ سرمایه‌سوزی است و به صلاح نظام سلامت نیست.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از  فارس،‌ عباس کامیابی در همایش پزشکان عمومی گفت: حضور بیشتر پزشکان عمومی را در مجلس جدید شاهد هستیم که امیدواریم به استمرار فراکسیون طب عمومی در مجلس بیانجامد، همچنین با این پزشکان در مجلس جلسه‌ای خواهیم گذاشت که درمورد پزشک خانواده بحث‌ کنیم.

وی با اشاره به اینکه درمورد پزشک خانواده به اجماع رسیده‌ایم گفت: انجمن پزشکان عمومی 12 هزار عضو دارد و 80 هزار پزشک عمومی در کشور پراکنده است؛ همچنین پزشک خانواده بحث اصلی در سیاست‌های کلان نظام سلامت است و در برنامه پنجم توسعه به آن تاکید فراوان شده است.

کامیابی گفت: راهبردی که انجمن دنبال می‌کند متضاد با منافع کلان سلامت نیست و طب عمومی مثلثی بین مردم، پزشک عمومی و دولت است بنابراین آدرس اشتباه به مردم ندهید. پزشک خانواده گران نیست بلکه هماهنگ کننده است،‌سطح سواد را بالا می‌برد و عاملی برای کنترل هزینه‌ها است.

رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور ادامه داد: باید به دنبال تحول باشیم و پزشک خانواده نوعی تحول در سلامت است. البته ما به طرح‌های درمان نقد داریم اما معتقدیم پرداخت از جیب مردم و محرومیت ساختار وزارت بهداشت کاهش یافته اما اگر با پزشک خانواده تلاقی نکند در آینده برای کنترل هزینه‌ها دچار مشکل می‌شویم.

وی افزود: وابستگی سیاسی به جایی  نداریم و روزآمدگی دانش پزشکی بسیار اهمیت دارد. ما از ماه آینده عضو سازمان جهانی پزشکان عمومی خواهیم شد و ترجمه اولین کتاب مدیریت پزشک خانواده به انجمن ما سپرده شده است که منبع معتبری در جهان است.

کامیابی با بیان اینکه ورود به مسائل حاکمیتی صلاح انجمن نیست افزود: در جهت تضمین امنیت شغلی پزشکان حرکت می‌کنیم چرا که نیمی از جامعه پزشکی به کاری به غیر از طبابت مشغول‌اند و این سرمایه‌سوزی است نباید این سرمایه در سطح جامعه رها شود.

وی گفت: باید از پزشک خانواده حمایت کنیم البته این برنامه نیاز به اصلاحاتی دارد. در زمینه مطب‌های دیابتی هم پزشکان عمومی اعلام آمادگی دارند.

رئیس انجمن پزشکان عمومی کشور همچنین خطاب به بیمه‌ها گفت: اگر پزشک عمومی طب پایه است باید جلوی محدودیت‌ سازی آنها گرفته شود و در پرداخت‌ها در اولویت باشند و محدودیت تجویز  هم از آ‌نها گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha