پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 182608

آخرین آمار‌ها حاکی از حال خوب دریاچه ارومیه است و اعداد این گونه حکایت می‌کنند که دولت یازدهم در یکی از اصلی‌ترین اهداف خود موفق بوده است.

حال دریاچه ارومیه خوب است

سلامت نیوز: آخرین آمار‌ها حاکی از حال خوب دریاچه ارومیه است و اعداد این گونه حکایت می‌کنند که دولت یازدهم در یکی از اصلی‌ترین اهداف خود موفق بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،تشنگی دریاچه ارومیه در سال‌های گذشته نقل‌و‌قول محافل مسوولین بود اکنون با تدابیر لحاظ شده شرایط خوبی را دارد به‌طوری‌که به‌گفته محمد حاج‌رسولی‌ها در حال حاضر شرایط دریاچه ارومیه بسیار خوب شده و آب موجود دراین دریاچه حدود سه میلیارد و 820 میلیون مترمکعب است.

به گفته وی در روز‌های اخیر بالاآمدگی خوبی را در دریاچه ارومیه شاهد بوده‌ایم و برای ثبات و ارتقاء این وضعیت برنامه‌های خوبی را در نظر گرفته‌ایم.

همچنین به‌گفته خلیل ساعی نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی وسعت دریاچه ارومیه در تاریخ 18 اردیبهشت، سال‌جاری برابر با 2866 کیلومترمربع بوده و حجم آن نیز سه‌ میلیارد و 810 میلیون مترمکعب است؛ که در هشت ماه گذشته، دو میلیارد و 220 میلیون مترمکعب افزایش داشته است.

به‌گفته وی تراز دریاچه ارومیه در تاریخ 18 اردیبهشت 95 برابر با 1271.13 بوده که نسبت به سال گذشته، 47 سانت افزایش تراز داشته است که اگر این میزان تراز با اوایل مهرماه سال گذشته مقایسه کنیم، می‌بینیم که سطح تراز دریاچه ارومیه 1.05سانتی‌متر افزایش داشته است.

نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی در خصوص افزایش تراز دریاچه ارومیه در سال آینده، ابراز امیدواری کرد و گفت: پیش‌روی دریاچه ارومیه در حد مناسبی قرار دارد و همچنین ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در خصوص افزایش تراز آب این دریاچه، در تلاش خواهد بود که اقدامات لازم را انجام دهد.

احیای دریاچه ارومیه یکی از اقدامات مثبت دولت یازدهم بوده است اما انتظار بر این است که شرایط ادامه داشته باشد و در آینده نه چندان دور شاهد احیای کامل این دریاچه باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha