مدیرگروه برنامه پزشک خانواده مرکز مدیریت شبکه از تدوین نسخه جدید برنامه پزشک خانواده و رفع اشکالات برنامه قبلی با پیشنهادات و راهکارهای نمایندگان پزشکان و ماماها خبر داد.

نسخه هفدهم برنامه پزشک خانواده تدوین می‌شود

سلامت نیوز: مدیرگروه برنامه پزشک خانواده مرکز مدیریت شبکه از تدوین نسخه جدید برنامه پزشک خانواده و رفع اشکالات برنامه قبلی با پیشنهادات و راهکارهای نمایندگان پزشکان و ماماها خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت، دکتر بابک فرخی گفت: در نشست هم اندیشی نمایندگان پزشکان خانواده دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که متعاقب نشست با نمایندگان ماماها در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، در خصوص نسخه هفدهم دستورالعمل برنامه پزشک خانواده و بیمه روستایی بحث و تبادل نظر شد.

وی افزود: در ابتدای این نشست گزارش عملکرد اجرای برنامه پزشک خانواده و برنامه طرح تحول مطرح شد. سپس چالش‌ها و مشکلات اجرای برنامه پزشک خانواده که پیش از این از سوی دانشگاه‌ها به گروه برنامه پزشک خانواده مرکز مدیریت شبکه اعلام شده بود، مورد بحث قرار گرفت.

وی بیان کرد: تشکیل چهارکارگروه برای بررسی این چالش‌ها بخش دیگری از این نشست هم اندیشی بود. این کارگروه‌ها در خصوص دستورالعمل، وضعیت نیروی انسانی، نظام پرداخت، برنامه فنی، آموزشی و برنامه عملیاتی برنامه پزشک خانواده تبادل نظر کرده و نتایج راهکارهای خود را در نشست هم اندیشی اعلام کردند.

فرخی با اشاره به این که پیش نویس دستورالعمل هفدهم برنامه پزشک خانواده در حال تدوین است، گفت: مقرر شد این جلسات هم اندیشی به صورت فصلی با نمایندگان پزشکان برگزار شود، همچنین قرار شد سایت اطلاع رسانی پزشکان خانواده نیز طراحی شود تا دستورالعمل ها، آیین نامه ها، اهداف و سیاستهای برنامه پزشک خانواده که از سوی وزارتخانه ابلاغ می شود از این طریق در اختیار پزشکان قرار گیرد. دراین سایت امکان پرسش و پاسخ به صورت آنلاین فراهم خواهد شد.

مدیرگروه برنامه پزشک خانواده مرکز مدیریت شبکه در ادامه اظهار کرد: در پایان نشست هم اندیشی مقرر شد مسایل و مشکلات دانشگاه‌ها بعد از احصای موارد بحث شده در کارگروه‌ها و ارائه راهکارها و پیشنهادات در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد.

به گفته وی، دکتر کلانتری رییس مرکز مدیریت شبکه نیز در این نشست در خصوص اهداف و سیاست های برنامه پزشک خانواده سخنرانی کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha