پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: روز گذشته ۲۰ تن کالای قاچاق که در سال ۹۵ کشف شده بود، شامل مواد آرایشی، بهداشتی و کالاهای خوراکی شامل کنسرو‌ها و داروهای مکمل بدن‌سازی که عملا خارج از عرف متعارف وارد شده بود و همچنین مقداری میوه که نتوانسته بود رأی تأییدیه بر مصرف انسانی رابگیرد، امحا شدند.

رشد ۳۰۰درصدی کشفیات مشروبات الکلی داخلی

سلامت نیوز: دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: روز گذشته ۲۰ تن کالای قاچاق که در سال ۹۵ کشف شده بود، شامل مواد آرایشی، بهداشتی و کالاهای خوراکی شامل کنسرو‌ها و داروهای مکمل بدن‌سازی که عملا خارج از عرف متعارف وارد شده بود و همچنین مقداری میوه که نتوانسته بود رأی تأییدیه بر مصرف انسانی رابگیرد، امحا شدند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، علی‌اکبر پوراحمدنژاد اظهار کرد: با توجه به تأکیدات مقامات عالی نظام مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، نخستین جلسه کمیسیون با وجود جلسات فردی متعددی که در یک ماه گذشته داشتیم، برای هماهنگی ویژه‌تر در موضوع قاچاق کالا برگزار شد.
وی افزود: در این جلسه سعی کردیم از ضرورت پلیس‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت هماهنگی و همراهی با خط مقدم برخورد، استفاده کنیم. مردم از جلسات ما نفعی نمی‌برند اما این اقدامات عملیاتی ماست که کار ما را نشان می‌دهد و ان‌شاءالله سعی می‌کنیم به‌مرور جلسات را به صورت ماهانه برگزار کنیم و آماری از اقدامات به صورت مستند و مستدل ارائه دهیم.
دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با بیان این مطلب که در بحث کشفیات مشروبات الکلی خارجی در سال ۹۴، ۱۲ درصد رشد را نسبت به سال ۹۳ شاهد بودیم، افزود: پلیس معاونت اطلاعات سپاه تهران و دوستان بسیج در این خصوص همکاری جدی دارند و در مقوله شناسایی مشروبات، که نه قاچاقش پذیرفتی است و نه در فرهنگ و شرع قابل‌قبول است، خوب عمل کرده‌اند. پوراحمدی‌نژاد ادامه داد: در تولید مشروبات الکلی داخلی ۳۰۰ درصد رشد کشفیات داشتیم و همچنین در بحث پرونده‌های تشکیل‌شده در سازمان تعزیرات حکومتی نسبت به سال ۹۳، ۵۷ درصد رشد داشتیم. هدف این است که با تشدید برخورد و انجام کار قانونی در کمترین زمان، شاهد اثرگذاری برخورد باشیم.
وی با بیان اینکه روز گذشته اولین عملیات امحای کشفیات دو ماه گذشته را داشتیم، گفت: روز گذشته ۲۰ تن کالای قاچاق که در سال ۹۵ کشف شده بود شامل مواد آرایشی، بهداشتی و کالاهای خوراکی شامل کنسرو‌ها و داروهای مکمل بدن‌سازی که عملا خارج از عرف متعارف وارد شده بود و همچنین مقداری میوه که نتوانسته بودند رأی تأییدیه بر مصرف انسانی را بگیرند، امحا شد.دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران گفت: در بحث کشفیات تجهیزات ماهواره‌ای در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ رشد بسیار خوب و چشمگیری داشتیم و همچنین رشد کشفیات تلفن همراه و همچنین ارزش ریالی تلفن به دلیل رشد تکنولوژی در سال ۹۴ با پیشرفت چشمگیری مواجه بود.پوراحمدی‌نژاد با اعلام برخورد با فروشگاه‌های لباس دست دوم، گفت: در بحث کشفیات البسه دست دوم در سال ۹۴ رشد بسیار خوبی داشتیم. ما به جمع‌آوری البسه دسته دوم تأکید داریم و باید در‌‌ همان ابتدای کشف امحا شوند؛ بخشی را سال گذشته امحا کردیم ولی به دلیل آنکه امحای این لباس‌ها نیاز به کوره دارد، زمان زیادی برای امحا می‌خواهد تا سوزانده شوند. وی ادامه داد: تلاش داریم ضمن مدیریت انواع کالای قاچاق فارغ از اینکه از کجا آمده و چرا آمده، آنچه را قانون تکلیف کرده، در استان تهران و سایر استان‌ها اجرائی کنیم.دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران با تأکید بر اینکه ناامن‌کردن استان تهران برای پدیده قاچاق جزء اولویت به‌شمار می‌رود، تصریح کرد: در این راستا باید خطرپذیری و ریسک‌پذیری را بالا ببریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha