رییس کل سازمان نظام پرستاری گفت: تفاوت حقوق پزشک و پرستار در ایران با اجرای طرح تحول نظام سلامت به بیش از 40 برابر رسیده است. تفاوت حقوق پزشک و پرستار در ایران 40 برابر است.

تفاوت حقوق پزشک و پرستار در ایران 40 برابر است

سلامت نیوز: رییس کل سازمان نظام پرستاری گفت: تفاوت حقوق پزشک و پرستار در ایران با اجرای طرح تحول نظام سلامت به بیش از 40 برابر رسیده است.
تفاوت حقوق پزشک و پرستار در ایران 40 برابر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، دکتر علی محمد آدابی روز چهارشنبه در همایش سراسری ارتقا سلامت، تعرفه گذاری و پوشش بیمه ای خدمات پرستاری در مشهد افزود: پیش از اجرای طرح تحول نظام سلامت تفاوت بین حقوق پزشکان و کادر پرستاری تا 10 برابر بود.
وی ادامه داد: این در حالی است که تفاوت حداقل تا حداکثر در این زمینه نباید بیش از هشت برابر باشد لذا مسئولان وزارت بهداشت باید در این خصوص چاره اندیشی کنند.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می تواند شکاف طبقاتی بین حقوق پزشک و پرستار را کاهش دهد و عدالت را در این زمینه محقق کند.
وی افزود: 9 سال از تصویب طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مجلس شورای اسلامی می گذرد اما هنوز این قانون اجرا نشده است، در این زمینه مکاتبات و پیگیریهای زیادی انجام شده اما نتیجه ای نداشته است.
دکتر آدابی ادامه داد: طبق نظریه های جامعه شناسی و رفتارهای سازمانی، زمانی که کارکنان و افراد جامعه احساس بی عدالتی کنند اخلاق آنان سقوط می می کند و نگرششان به کار موظفی است و حتی در مقام مقابله با سازمان نیز بر می آیند.
وی گفت: حرفه پرستاری مورد تاخت و تاز عده ای قرار گرفته در حالی که پرستاری نقش بسیار موثری در سلامت جامعه دارد و دنیا به پرستار به عنوان قشر نخبه جامعه می نگرد.
رییس کل سازمان نظام پرستاری افزود: تربیت پرستار در بیمارستانها که با واکنشهای بسیاری روبرو شد و طرح سلامت یار هلال احمر از اقدامات و طرحهایی است که در نهایت تخریب جایگاه پرستاری را در پی دارد.
همایش سراسری ارتقا سلامت، تعرفه گذاری و پوشش بیمه ای خدمات پرستاری به میزبانی سازمان نظام پرستاری مشهد و شهرستانهای تابعه تا 23 اردیبهشت در مشهد ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha