پژوهشگر طب سنتی با اشاره به پلمب دو مجموعه طب سنتی طی هفته‌های اخیر، توسط وزارت بهداشت، گفت:‌ توجه به طب سنتی احترام به دانش چند هزار ساله است و نباید در جهت نابودی آن ناخواسته عمل کنیم.

سلامت نیوز:پژوهشگر طب سنتی با اشاره به پلمب دو مجموعه طب سنتی طی هفته‌های اخیر، توسط وزارت بهداشت، گفت:‌ توجه به طب سنتی احترام به دانش چند هزار ساله است و نباید در جهت نابودی آن ناخواسته عمل کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،خدیجه رضوی در ارتباط با پلمب دو مجموعه طب سنتی طی هفته‌های اخیر توسط وزارت بهداشت و انحلال معاونت طب سنتی در این وزارتخانه، اظهار داشت: متأسفانه در رابطه با این مسئله باید گفت که طب سنتی آزمون و خطای چندین هزار ساله خود را گذرانده و با مجموعه این اقدامات در واقع در جهت نابودی این طب گام برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند هر چیزی که مدرنیزه بوده،‌ درست است، افزود:‌ از وزیر بهداشت و دست‌اندرکاران مربوطه در حوزه طب سنتی خواستارم که توجه لازم را به این طب داشته باشند و اقدامات مثبت را جهت پیشرفت هر چه بیشتر طب سنتی انجام دهند.

پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه امروزه بسیاری از مردم در جهان از مصرف داروهایی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها خسته شده و برای درمان به سوی طب سنتی رفته‌اند، گفت: اکنون پس از چند سال بسیاری از عوارض و اشکالات داروهای جدید مشخص شده و در کنار این موضوع نیز متأسفانه برخی از پزشکان در جهان جهت کسب درآمد و یا هماهنگی با داروخانه‌ها اقدام به تجویز داروهای شیمیایی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها برای بیمار می‌کنند.

وی ادامه داد: در کشور هند هر نوع طبی تحت عنوان مدرن و سنتی به رسمیت شناخته شده و هر کسی آزاد است که به انتخاب خود درمان با طب سنتی یا طب مدرن را انجام دهد. در کشور ما نیز نمی‌توان کسی را مجبور به استفاده از طب سنتی کرد و یا 100درصد به او نسخه حجامت داد.

رضوی تصریح کرد: طب سنتی در ایران یک گنجینه بسیار مهم به شمار رفته و این موضوع از هزاران سال پیش مد نظر مردم بوده و نتایج خوبی را به همراه داشته است. حالا با توجه به این مسأله چرا باید اصرار به استفاده از طب غربی داشت.

پژوهشگر طب سنتی با بیان اینکه دانشکده‌ها باید بیدار شوند و طب سنتی را مورد توجه هر چه بیشتر قرار دهند، گفت: توجه به طب سنتی احترام به دانش هزار ساله است و باید این موضوع مورد اهتمام مسئولان و دست‌اندرکاران قرار گیرد. همچنین به راحتی نباید هر آنچه که غرب در حوزه دارو و درمان پیشنهاد می‌کند، قبول کرده چرا که ما انقلاب کردیم که دیگر تحمیل مسائل مختلف را به مردم و کشورمان نداشته باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha