سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: طی 72 ساعت اخیر عملیات امداد و نجات در 10 استان کشور در دستور کار نیروهای جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.

انجام عملیات آبگرفتگی در 10 استان کشور/ اقلام مورد نیاز میان سیل زدگان توزیع شد

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: طی 72 ساعت اخیر عملیات امداد و نجات در 10 استان کشور در دستور کار نیروهای جمعیت هلال احمر قرار گرفته است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل زا میزان،سید مصطفی مرتضوی گفت: به دلیل بارش های زیاد طی 72 ساعت اخیر، نیروهای جمعیت هلال احمر در آماده باش کامل بوده اند.

وی افزود: در برخی از استان های کشور نظیر آذربایجان شرقی، یزد، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری، کرمان، اصفهان، کردستان و کهگیلویه و بویر احمد عملیات امداد و نجات انجام شد و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به آبگرفتگی منازل در برخی از استان های کشور خاطرنشان کرد: در برخی از منازل، شاهد آبگرفتگی شدید بودیم که نیروهای امدادی کار تخلیه آب را انجام داده اند.

مرتضوی ادامه داد: در کل طی 72 ساعت گذشته بیش از 45 مورد آبگرفتگی منازل گزارش شده که کار تخلیه آب از تمام این واحدهای مسکونی انجام شده است.

وی از توزیع اقلام مورد نیاز در میان سیل زدگان خبر داد و تصریح کرد: اقلام مورد نیاز از جمله کنسرو، موکت و پتو در میان سیل زدگان توزیع شده و تلاش کرده ایم افراد آسیب دیده از این بابت مشکلی نداشته باشند.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر در خصوص اقدامات صورت گرفته شده به منظور اسکان اضطراری خانواده هایی که منازل آنها بر اثر بارش های اخیر آسیب دیده است اذعان کرد: در برخی از مناطق، جمعیت هلال احمر اقدام به احداث چادر کرده و شرایط برای اسکان اضطراری 38 نفر فراهم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha