معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، به تشریح آخرین وضعیت حضور چند شرکت اروپایی در بازار دارویی ایران پرداخت.

تشریح جزئیات ورود اروپایی ها به بازار دارویی ایران

سلامت نیوز:معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، به تشریح آخرین وضعیت حضور چند شرکت اروپایی در بازار دارویی ایران پرداخت.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از مهر،دکتر رسول دیناروند ، اظهارداشت: علاقه مندی برای سرمایه گذاری خارجی ها در بازار دارویی ایران بسیار زیاد است و مذاکرات جدی هم در این زمینه انجام شده است.

وی همچنین از امضای چند تفاهمنامه با شرکت های خارجی در حوزه دارو خبر داد و گفت: یکی از این سرمایه گذاری های قطعی، مربوط به شرکت «نوو» دانمارک است که در مسیر ایجاد کارخانه هستند. زمین مورد نیاز احداث این کارخانه انتخاب شده و بزودی خریداری می شود و آنچه مسلم است، این شرکت کار خودش را دنبال خواهد کرد.

دیناروند به چند شرکت دیگر اشاره کرد و افزود: این شرکت ها سرمایه گذاری های کوچکتری دارند که حضور دو تا از این شرکت ها برای تولید دارو در ایران قطعی شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو از احداث یکی از کارخانجات دارویی در شهر پردیس در شرق استان تهران خبر داد و گفت: زمین این کارخانه توسط یک شرکت فرانسوی خریداری شده و در فاز اول حدود ۱۲ میلیون یورو سرمایه گذاری انجام خواهد داد.

دیناروند با تاکید بر اینکه شرکت فرانسوی برای تولید دارویی سرمایه گذاری خواهد کرد که تکنولوژی مهمی دارد، تصریح کرد: دارویی که این شرکت فرانسوی تولید خواهد کرد برای سرطان های پروستات و رحم کاربرد دارد.

معاون وزیر بهداشت همچنین از مشارکت یک شرکت اسپانیایی با یکی از شرکت های دارویی داخل کشور خبر داد و گفت: این شرکت اسپانیایی ۶۵ درصد سهم شرکت داخلی را خریداری کرده و قرار است توسعه تولید دارو داشته باشد.

دیناروند در پایان افزود: البته ما منتظر سرمایه گذاری های بزرگتر هستیم که در بازار دارویی کشور اتفاق بیافتد.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha