فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى کشور از افزایش ۵۰ درصدى حریق در مراتع در سال گذشته خبر داد.

سلامت نیوز:فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى کشور از افزایش ۵۰ درصدى حریق در مراتع در سال گذشته خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،سرهنگ قاسم سبزعلی در مورد اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از حریق در جنگل‌ها و مراتع در فصل‌های گرم سال گفت: ما در استان گیلان نشست کارگاه بین‌المللی اطفا حریق را با حضور رئیس سازمان مرکز پایش جهانی مقابله با حریق و کارشناسانی از کشورهای مختلف برای ایجاد آمادگى، بروزرسانی اطلاعات و اقدامات لازم در حین حریق و مقایسه کشور با سایر کشور‌ها در این زمینه داشتیم.

وی ادامه داد: در پایان نشست متوجه شدیم؛ اقدامات ما نسبت به دیگر کشور‌ها مناسب بوده است، اما تا رسیدن به وضعیت مطلوب هنوز فاصله داریم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزدارى کشور اظهار کرد: در بحث مقابله با حریق سال گذشته براى تامین تجهیزات بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه شد و تجهیزات مقابله با حریق شامل ۳۰۰ دستگاه خودرو، ۲۵۰ دستگاه آتش خاموش کن، ۳ هزار قلم تجهیزات انفرادی خریدارى شد، همچنین با عقد قرار داد با جوامع محلی و سمن‌ها برای استفاده از پتانسیل آن‌ها نیز اقداماتى انجام شده است.

وى با تاکید بر ضرورت بروزرسانى تجهیزات و استفاده از ظرفیت جوامع محلى افزود: در بحث بهره‌گیری از بالگرد با ستاد کل نیروهای مسلح قرار دادى را امضا کردیم که از بالگرد و پهپاد آن‌ها بتوانیم؛ براى اطفا حریق و پایش استفاده کنیم.

سبزعلى توضیح داد: در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ با توجه به افزایش پوشش گیاهی از نظر سطح در جنگل‌ها کاهش حریق را داشتیم، اما در مرتع با مشکلاتی روبرو هستیم به طورى که نزدیک به ۵۰ درصد افزایش آتش‌سوزى در مراتع را داشتیم.

وى با اشاره به اینکه چالش‌های اصلی ما در حوزه مبارزه با حریق مشکلات مربوط به اعتبارات مستمر و تامین نیروی کافی است، گفت: معاون اول رئیس جمهور تاکیداتی در بحث تامین اعتبار براى حل مشکلات مربوط به حریق در مراتع و جنگل‌ها را دارند، همچنین ما لایحه جامع منابع طبیعی را نیز به دولت تقدیم کرده‌ایم که اگر عملی شود؛ بسیاری از مسائل مربوط به اعتبارات، تجهیزات و نیرو حل می‌شود و خلا‌ء ما نیز در زمینه مقابله با حریق از بین می‌رود.

سبزعلى در مورد وضعیت حریق در جنگل‌ها و مراتع کشور در سال ٩۵ اظهار کرد: امسال با توجه به میزان رطوبت و بارش‌ها وضعیت به طوری بوده که نسبت به سال گذشته کاهش حریق را شاهد بودیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha