محققان دریافته‌اند که می‌توان به کمک پروتئین موجود در پیله کرم ابریشم، نمونه‌های خون را به مدت طولانی و در دمای بالا نگهداری کرد.

سلامت نیوز:محققان دریافته‌اند که می‌توان به کمک پروتئین موجود در پیله کرم ابریشم، نمونه‌های خون را به مدت طولانی و در دمای بالا نگهداری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم؛ دانشمندان اخیرأ دریافته‌اند که می‌توان به کمک پروتئین موجود در پیله کرم ابریشم، نمونه‌های خون را به مدت طولانی و در دمای بالا نگهداری کرد.

بر اساس این گزارش، این کشف می‌تواند به مراقبت‌های بهداشتی در مکان‌های فاقد امکانات خنک‌کنندگی کمک کند.

محققان دانشگاه «تافتز»، پروتئینی در پیله کرم ابریشم به نام «فیبروئین» یافته‌اند که از طریق آن، روشی جدید برای نگهداری و انباشت خون ابداع کردند.

دانشمندان در این روش، «فیبروئین» خالص به خون اضافه می‌شود، سپس هوای موجود در آن تخلیه شده و در دمای 22 تا 45 درجه سانتی‌گراد حفظ می‌شود.

به نوشته «ساینس دیلی»، محققان با حل کردن این پروتئین در آب، قادر خواهند بود خون را به راحتی بازیابی کنند و نمونه خالص را برای تجزیه و تحلیل مورد استفاده قرار دهند.

بر اساس این یافته علمی، پروتئین موجود در پیله کرم ابریشم، تغییرات کمتری در نمونه‌های خونی ایجاد کرده و استفاده از آن بسیار موثرتر از نگهداری نمونه‌های خون بر روی کاغذ یا خشک‌کردن آنها است.

این روش آسیب‌های احتمالی فرآیند یخ‌زدایی که در روش‌های پیشین به نمونه‌های خونی صدمه وارد می‌کرد را نیز برطرف می‌کند.

نمونه‌های حاصل از این روش، پس از ذخیره‌سازی می‌توانند به مدت 84 روز و تحت درجه حرارت 113 درجه فارنهایت(45 سانتی‌گراد)،حفظ و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرند.

محققان پیشتر نیز در رابطه با خواص پیله کرم ابریشم در تهیه آنتی‌بیوتیک‌ها و واکسن‌ها پژوهش‌های مختلفی انجام داده بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha