شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳
کد خبر: 182697

وزارت بهداشت و سازمان ملی محیط زیست سنگاپور روز شنبه از ابتلای نخستین شهروند این کشور به ویروس زیکا خبر دادند.

زیکا به سنگاپور رسید

سلامت نیوز:وزارت بهداشت و سازمان ملی محیط زیست سنگاپور روز شنبه از ابتلای نخستین شهروند این کشور به ویروس زیکا خبر دادند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، وزارت بهداشت و آژانس ملی محیط زیست سنگاپوردر بیانیه مشترکی ضمن تایید ابتلای نخستین شهروند این کشور به ویروس زیکا که بیشترین ابتلا به آن در آمریکای جنوبی گزارش شده است، اعلام کردند بیمار مردی 43 ساله است که 27 مارس تا 7 مه (8 فروردین تا 18 اردیبهشت) در سائو پائولو برزیل اقامت داشته است.


بنابراین گزارش، این شهروند سنگاپوری سه روز پس از ورودش به این کشور دچار تب شدید و خارش شده و در بیمارستان بستری شد.
آزمایش های روز گذشته نشان می دهد وی به ویروس زیکا مبتلا است و به دلیل گزیده شدن توسط پشه هایی که می توانند ویروس زیکا را در جامعه منتشر کنند و در سنگاپور به عنوان منطقه ای استوایی یافت می شوند، این بیمار در مرکز بیماری های واگیردار قرنطینه شد.


این مبتلای سنگاپوری به ویروس زیکا برای درمان و به حداقل رساندن گسترش عفونت در بخش قرنطینه بیمارستانی دراین دولت – شهر بستری شده است.
براساس گزارش شبکه خبر آسیا، وزارت بهداشت سنگاپور اعضای خانواده بیمار را نیز مورد آزمایش قرار داده و عملیات کنترل جمعیت پشه ائدس در منطقه تشدید شده است.


سازمان جهانی بهداشت از گسترش ویروس زیکا در جهان به عنوان گسترش انفجاری نام برده و پیش بینی کرده است در سال جاری میلادی سه تا چهار میلیون نفر در سراسر قاره آمریکا به این بیماری مبتلا شوند.


این سازمان روز جمعه نیز از زنان باردار خواست برای دیدن بازی های المپیک ریو در تابستان امسال با احتمال ابتلای به زیکا به برزیل سفر نکنند.
خطر اصلی این ویروس متوجه زنان باردار است؛ ابتلا به این ویروس ممکن است به بروز میکروسفالی نوزادان و تولد کودکانی با سر کوچک و رشد اندک مغز و جمجمه منجر شود.


وزارت بهداشت و آژانس ملی محیط زیست سنگاپور حدود سه ماه پیش اعلام کردند برای جلوگیری از چالش آینده و گسترش ویروس زیکا گام های لازم را به منظور جلوگیری از گسترش این ویروس برداشته اند.


سنگاپور دستور لازم را برای افزایش آگاهی جامعه پزشکی از ویروس زیکا صادر کرده است و همه پزشکان و آزمایشگاه های تشخیصی موظف شدند موارد مشکوک را در عرض 24 ساعت تایید و آزمایش را تکرار کنند.


این ویروس، برای نخستین بار در آفریقا کشف شد که موجب نقص در نوزادان تازه متولد شده نظیر سر غیرعادی و کوچک می شود.
شیوع این بیماری در سال 2015 در برزیل که میزبان بازیهای المپیک 2016 است موجب شد تا سازمان جهانی بهداشت وضعیت اضطراری بهداشت عمومی اعلام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha