شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 182715

محققان به تازگی اعلام کرده‌اند که تشخیص بیماری مالاریا در آینده‌ای نزدیک بسیار ساده خواهد شد و تنها با یک تست ساده تنفسی می‌توان این بیماری را شناسایی کرد.

سلامت نیوز: محققان به تازگی اعلام کرده‌اند که تشخیص بیماری مالاریا در آینده‌ای نزدیک بسیار ساده خواهد شد و تنها با یک تست ساده تنفسی می‌توان این بیماری را شناسایی کرد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه فرهیختگان، به گفته محققان دانشگاه واشنگتن واقع در سنت‌لوییز، این کار مانند تست سنجش دم تنفس در افرادی که مشروبات الکلی تنفس کرده‌اند، انجام می‌شود.

به گزارش «رویترز»،دستگاه مورد نظر برای این تست هنوز مراحل ساخت را می‌گذراند و قیمت آن پایین‌تر از ابزارهای تشخیصی دیگری است که برای تشخیص مالاریا به کار می‌رود و به آزمایش خون یا فرد متخصص برای استفاده از آن نیاز نیست. محققان در محیط آزمایشگاهی دریافتند که انگل نوعی ترکیبات آلی معطر موسوم به «ترین»‌ها تولید می‌کند که در جذب پشه‌ها نقش موثری دارند. وجود این ترکیبات در خون فرد، می‌تواند وارد ریه‌ها و از طریق آن وارد بازدم فرد شود. این تست، وجود مالاریا را با دقت 100 درصدی تشخیص می‌دهد. طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، سالانه نیم میلیون نفر بر اثر ابتلا به مالاریا جان خود را از دست می‌دهند که بیشتر آنها کودکان زیر پنج سال آفریقایی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha