سه پسر افغان پس از شناسایی خانه‌هایی كه زنان در آن زندگی می‌كردند، با تهدید چاقو و قمه وارد آن شده و پس از بستن دست و پای زنان، اقدام به سرقت طلا و جواهرات‌شان می‌كردند. پلیس پایتخت پس از دستگیری این سارقان فاش كرده است كه آنها علاوه بر سرقت از خانه‌ها، اقدام به زورگیری از شهروندان نیز می‌كردند.

پایان سرقت‌های خشن از خانه‌های زنان

سلامت نیوز: سه پسر افغان پس از شناسایی خانه‌هایی كه زنان در آن زندگی می‌كردند، با تهدید چاقو و قمه وارد آن شده و پس از بستن دست و پای زنان، اقدام به سرقت طلا و جواهرات‌شان می‌كردند. پلیس پایتخت پس از دستگیری این سارقان فاش كرده است كه آنها علاوه بر سرقت از خانه‌ها، اقدام به زورگیری از شهروندان نیز می‌كردند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، رسیدگی به این پرونده از هجدهم اسفند پارسال با وقوع یك فقره سرقت خشن از زنان ساكن یك خانه در منطقه مینی سیتی تهران آغاز شد. تحقیقات پلیس نشان می‌داد كه چند مرد افغان با تهدید چاقو و قمه وارد خانه شده و پس از بستن دست و پای شاكیه و مادرش، تمام وجوه نقد، طلا و جواهرات آنها را دزیده‌اند.


با تشكیل پرونده «سرقت به عنف منزل»، كارآگاهان پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ، رسیدگی به آن را آغاز كردند. آنها در ابتدا به ثبت شكایت مالباخته پرداختند. او گفت: «چند روز پیش، سه پسر افغان به عنوان گچكار به خانه من آمدند و متوجه تنها زندگی كردن من و مادرم شدند. تا اینكه نیمه شب روز حادثه (٨ اسفند) متوجه باز شدن ناگهانی در خانه شدم اما وقتی از اتاقم بیرون آمدم، دو نفر از همان كارگرها با قمه و چاقو به سمتم حمله كردند و با بستن دست و پای من و مادرم و حبس كردن‌مان در اتاق، همه طلا و جواهرات و پول‌های‌مان به ارزش ٤٠ میلیون تومان را دزدیدند و فرار كردند.»


در حالی كه با ثبت شكایت مالباخته، رسیدگی به پرونده آغاز شده بود، به مرور شكایت‌های مشابه دیگری نیز به پایگاه یكم ارجاع داده شد كه در همه آنها چند افغان به زور وارد خانه زنان شده و اقدام به سرقت طلا و جواهرات كرده بودند.


یكی از این سرقت‌ها در منطقه فرمانیه رخ داده بود كه متهمان در آن ١٥٠ میلیون تومان دزدیده بودند. شاكیه این پرونده به كارآگاهان گفت: «در اتاقم بودم كه صدای مادرم را شنیدم. وقتی بیرون آمدم ناگهان مردی از پشت، گردنم را گرفت و با تهدید چاقو گفت: «صدایت در نیاید»، لحظه‌ای بعد تعدادشان بیشتر شد. آنها دست و پای‌مان را بستند و النگوهای دست‌مان را بریدند. پول و جواهرات داخل گاوصندوق را هم دزدیدند و متواری شدند. » شاكی دیگری نیز كه همراه همسرش در یك گاوداری كار می‌كرد پس از شناسایی متهمان به كارآگاهان گفت كه سارقان با بستن دست و پای آنها، طلا و جواهرات همسرش را ربوده و متواری شدند.


با ثبت شكایت مالباخته‌ها، به تدریج پرده از هویت متهمان كنار رفت. تحقیقات نشان می‌داد كه سركرده آنها مردی ٢٧ ساله است كه در منطقه خیرآباد به عنوان نگهبان مجتمعی مسكونی كار می‌كند. با به دست آمدن این سرنخ، كارآگاهان به محل اعزام شدند و در عملیاتی غافلگیرانه او را دستگیر كردند. ساعاتی بعد، دو همدست دیگر او نیز شناسایی و دستگیر شدند. پلیس در بازرسی از مخفیگاه آنها، تعدادی گوشی همراه، مقادیری طلا و جواهرات و یك دستگاه موتوسیكلت هوندا كشف كرد كه سارقان با استفاده از آن اقدام به زورگیری از عابران نیز می‌كردند.


با انتقال متهمان به پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ، یكی از مالباخته‌ها كه مورد زورگیری قرار گرفته بود، گفت: «در پاركینگ خانه‌ام بودم كه ناگهان چند افغان با چاقو به سمتم آمدند. می‌خواستم فریاد بزنم اما یكی از آنها ضربه شدیدی به صورتم زد و من را روی زمین انداخت. آنها گوشی همراه و گردنبند طلایم را دزدیدند و متواری شدند.»


سرهنگ كارآگاه كرم یوسف وند، رییس پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به آغاز بازجویی از متهمان، از انتشار تصاویر بدون پوشش آنها در رسانه‌ها خبر داد و از همه مالباخته‌هایی كه قادر به شناسایی آنها می‌شوند خواست تا برای پیگیری شكایت خود به پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر، مسیر شرق به غرب، ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مرد نگهبان ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۶
    0 0
    دقت کنید. در هر دو مورد مینی سیتی و فرمانیه، سارقین وقتی صاحبخونه حضور داشته ناگهانی وارد خونه شدن پس اگر درب و قفل به واقع غیر قابل نفوذ بود هیچکدوم این اتفاقات نمی افتادند. به مردم اطلاع رسانی کنید اگر میخوان تو خونه هاشون امنیت داشته باشند، اگر در یا قفل را به عنوان ضد سرقت، ضد دیلم و همچنین عباراتی بهشون معرفی میکنند، حتما از فروشنده یه ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت بگیرن تا اطمینان پیدا کنن که فروشنده به ادعاهایی که راجع به غیر قابل نفوذ بودن در یا قفل میکنه اطمینان داره و قضیه از در نشد از پنجره براشون پیش نیاد، مثلا فروشنده نگه این در ضد سرقته و 13 تا زبونه قفل را بهشون نشون بده ولی بهشون نگه که دزد میتونه مثل آب خوردن قفلو با پیچگوشتی یا انبر قفلی بچرخونه و همه 13 تا زبونه را با هم باز کنه یا فروشنده نگه این قفل ضد اسید وضد مته و ضد برشه ولی دزده با انبر قفلی، پیچگوشتی یا دیلم تخریبش کنه و خیلی یاهای دیگه.