شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 182733

رئیس همایش بین المللی اقتصاد شهری با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ابعاد برگزاری این همایش ارائه راه‌حل هایی برای مدیریت معضل آلودگی هوا در کلان شهرها است، گفت: میزان بنزن موجود در هوای تهران بیش از 2.5 برابر استاندارهای جهانی است.

بنزن هوای تهران 2.5 برابر استاندارد جهانی

سلامت نیوز: رئیس همایش بین المللی اقتصاد شهری با اشاره به اینکه یکی از مهمترین ابعاد برگزاری این همایش ارائه راه‌حل هایی برای مدیریت معضل آلودگی هوا در کلان شهرها است، گفت: میزان بنزن موجود در هوای تهران بیش از 2.5 برابر استاندارهای جهانی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دکتر محمد پورزرندی اظهار کرد: در سال 1393، هوای شهر تهران 116 روز در سال ناسالم بوده که این آلودگی یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در تهران نیز به حساب می آید.


وی با اشاره به نتایج تحقیقات بین‌المللی که نشان می‌دهد طی 5 سال گذشته آلودگی هوا شهرها در سطح جهانی 8 درصد تشدید است، خاطرنشان کرد: شهروندان شهرهای واقع در کشورهای در حال توسعه بیشترین آسیب را از گسترش آلودگی هوا متحمل می شوند به طوری که امروز بیش از 3 هزار شهر آلوده در بیش از 100 کشور جهان وجود دارد.


به گزارش انجمن علمی اقتصاد شهری ایران،رئیس همایش بین المللی اقتصاد شهری، گسترش حمل و نقل عمومی را مهمترین راهکار برای مقابله با آلودگی در تهران دانست و گفت: خودروها مسئول ایجاد بیش از 65 درصد آلودگی هوا در تهران هستند.


وی افزود: نوسازی و بهسازی زیرساخت‌های مربوط به بخش حمل و نقل و نیز هوشمندسازی شهر راهکار جدی مقابله با آلودگی هوا در تهران است.
پورزرندی با تاکید بر اینکه موضوع دیگری که بصورت ریشه‌ای‌ تر در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد مدیریت یکپارچه شهری است، افزود: تعدد سازمان‌ های متولی ارائه خدمات در شهرها باعث شده که موازی کاری صورت گیرد و این بخشی‌نگری باعث گشته در ارتباط با آلودگی هوا کسی پاسخگو نباشد.
وی با بیان اینکه بیشترین مقالات واصله به دبیرخانه همایش بین المللی اقتصاد شهری، مرتبط با موضوع آلودگی هواست، افزود: امیدواریم نتایج علمی این رویداد بتواند مدیران شهری را در کنترل روند رو به رشد آلودگی هوا کمک کند.


همایش بین‌المللی اقتصاد شهری 30 اردیبهشت ماه در تهران با حضور جمعی از چهره‌ های علمی و اجرایی داخلی و خارجی برگزار می شود.
محورهای اصلی این همایش عبارت اند از « اقتصاد شهر هوشمند»، « اقتصاد گردشگری شهری» ، « اقتصاد زیرساخت‌های شهری»، «فرهنگ اقتصادی شهر و آموزش شهروندی»، «معضلات شهری، محیط‌زیست و آلودگی هوا»، «مدیریت توسعه سرمایه‌های انسانی و اقتصاد شهر»، «نظام‌های بانکداری، بانکداری اجتماعی و اقتصاد شهری»، « الگوسازی اقتصاد مقاومتی در شهرها و پدافند غیرعامل شهری»، «قیمت‌گذاری خدمات شهری، تأمین مالی و درآمدهای شهری» و «مدیریت خدمات شهری، سازمان‌های مدیریت شهری و بخش خصوصی» .


علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت همایش به آدرس www.conference.iuea.ir مراجعه کنند.


  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha