چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۰:۵۳

تنها بیماری‌ها نیستند كه قابلیت انتقال به دیگران دارند بلكه روحیات و خصوصیات خوب هم در این بین می‌تواند به دیگران سرایت كند.

مطالعات جدید نشان می‌دهد، شادی ممكن است توسط افراد به یكدیگر سرایت كند و انتقال یا دریافت آن تنها به وسیله قرار گرفتن در نزدیكی افراد دیگر صورت می‌گیرد. محققان بیكار ننشسته‌اند و تنها در مورد مسری بودن بیماری‌ها مطالعه نكرده‌اند بلكه آنها در مورد اثرات شادی افراد بر یكدیگر نیز تحقیق كرده‌اند و نتایج نشان داده است كه شادی و خوشحالی هم قابل سرایت است.در این رابطه آنها اعلام كردند كه احاطه شدن افراد توسط دوستان و همسایگان و اقوام شاد می‌تواند، شروعی برای شاد شدن باشد. این در حالی است كه مطالعه جدید نشان می‌دهد، كسانی كه دارای دوستان شاد هستند نیز احتمال شادی و خنده‌رو شدن آنها افزایش می‌یابد.

شادی به‌طور قطع سرایت می‌كند اما آنچه كه در این رابطه قابل بررسی است این است كه آیا انتقال این شادمانی به وسیله قرارگیری در نزدیكی خویشاوندان شاد اتفاق می‌افتد یا این حالت به وسیله انتقال ژنی به افراد منتقل می‌شود. به هر صورت محققان دریافتند كه این انتقال هم از طریق ژن و هم معاشرت با افراد شاد به‌خصوص دوستان و همسایگان انتقال می‌یابد. حتی اگر شادی توسط ژن انتقال پیدا نكند این مساله كه قرار گرفتن در كنار دیگران می‌تواند باعث انتقال شادی آنها به خود شد، نتایج خوبی برای شادابی روح و نشاط زندگی ما خواهد داشت.

دانشمندان به این نتیجه رسیده‌اند كه شادی باعث انعكاس امواج مثبت به دیگران می‌شود و به همین خاطر تاثیرات مضاعفی روی افرادی دارد كه در اطراف ما هستند. شادی تنها باعث افزایش نشاط ما نخواهد شد بلكه با شاد بودن می‌توانید دیگران را نیز در این شادابی شریك كنید. لبخند زدن هم می‌تواند در داشتن روحیه‌ای شاد به شما كمك كند زیرا اگر عادت كنید كه همیشه لبخند به لب داشته باشید می‌توانید شادی را به صورت آگاهانه به زندگی خود وارد كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha