رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به خدمات داوطلبان برای آموزش، مباحث حمایتی و بهداشتی - درمانی مهاجران، گفت: به دنبال حضور قوی در صحنه‌های کمک‌رسانی بین‌المللی هستیم.

خدمات داوطلبان هلال احمر برای مهاجران و افاغنه

سلامت نیوز:رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر ضمن اشاره به خدمات داوطلبان برای آموزش، مباحث حمایتی و بهداشتی - درمانی مهاجران، گفت: به دنبال حضور قوی در صحنه‌های کمک‌رسانی بین‌المللی هستیم.

به گزارش نیوز به نقل از ایسنا، دکتر فرح‌ناز رافع در دیدار با رییس صلیب سرخ کشور اتریش و هیات همراه، با اشاره به کیفیت و کمیت فعالیت‌های داوطلبانه در سطوح ملی و فراملی تصریح کرد: خوشبختانه تا کنون توانسته‌ایم با تکیه بر توانمندی‌های علمی، فرهنگی و حمایت‌های مادی داوطلبان و خیرین به دستاوردهای چشمگیری در راستای محرومیت‌زدایی و تاب‌آوری جامعه دست یابیم.

رافع در ادامه گفت: سال گذشته، 66 پایگاه امداد جاده‌ای از محل حمایت‌های مادی خیرین جمعیت هلال احمر در سراسر کشور احداث و تجهیز شده است. علاوه بر آن توانمندسازی زنان آسیب پذیر و افراد محروم برای مقابله با معضلات اجتماعی و معیشتی، تربیت 3000 مربی داوطلب برای اشاعه آموزش‌های پیشگیرانه و ارتقای سواد سلامت جامعه چه در مواقع عادی و چه در شرایط اضطرار و حوادث، اعزام کاروان‌های سلامت و سفرنامه سلامت امید و تامین هزینه‌های دارویی – درمانی بیماران نیازمند از دیگر این فعالیت‌هاست.

وی جمع‌آوری کمک‌های مردمی را به عنوان وظیفه ذاتی این سازمان مورد اشاره قرار داد و افزود: ما به دنبال حضور قوی در صحنه‌های کمک‌رسانی بین‌المللی از طریق برقراری روابط و همکاری‌های بین‌المللی هستیم و در این راه کشورهای همسایه و حتی آسیب‌دیده از حوادث و بلایا نیز می‌توانند از فضای فرهنگی مناسبی که در میان داوطلبان ایرانی وجود دارد، بهره‌مند شوند که ارایه خدمات آموزش، بهداشتی - درمانی و حمایتی از مهاجران و افاغنه از جمله آن‌هاست.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر تشکیل اتاق فکر داوطلبان، انتخاب و معرفی سفیر صلح و داوطلبان برتر در هر سال، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های هم‌اندیشی برای ابلاغ برنامه‌های جدید سازمان، طراحی نشان‌ها و مدال‌های گوناگون، تدوین کتب آموزشی مختلف با موضوعیت الگوی شایستگی رفتاری و ... را به عنوان راهکارهای این سازمان برای جلوگیری از پدیده ریزش داوطلبان و انگیزش آن‌ها برشمرد و خاطر نشان کرد: تعامل با سمن‌ها و تشکیل شورای هم اندیشی برای فراهم‌آوری شبکه خیرین و داوطلبان با هدف اجرای پروژه‌های مشترک داوطلبی بیش از گذشته از اولویت‌های این سازمان است.

در این دیدار معاونان سازمان داوطلبان نیز پیرامون برنامه‌ها و فرصت‌های همکاری گفت‌و‌گو کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha