یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 182871

بسیاری از متخصصان تغذیه تبسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که برای حفظ سلامت قلبی-عروقی حتما غذاهای دریایی بخورید، اما منظورشان غذای کبابی یا پخته‌ای است که بدون روغن تهیه شده باشد.وصیه می‌کنند که برای حفظ سلامت قلبی-عروقی حتما غذاهای دریایی بخورید، اما منظورشان غذای کبابی یا پخته‌ای است که بدون روغن تهیه شده باشد.

ماهی سالمون را با گوجه و آبلیمو بخورید

سلامت نیوز: بسیاری از متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که برای حفظ سلامت قلبی-عروقی حتما غذاهای دریایی بخورید، اما منظورشان غذای کبابی یا پخته‌ای است که بدون روغن تهیه شده باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، این نوع طبخ غذاهای دریایی برای افراد مبتلا به دیابت هم فوق‌العاده مفید است.

ماهی سالمون در صدر لیست توصیه‌های متخصصان تغذیه قرار می‌گیرد، چون سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است. این چربی‌ها به‌عنوان چربی «سالم» شناخته می‌شوند، چون می‌توانند سلامت قلب، پوست، مغز و بسیاری از اندام‌های حیاتی دیگر بدن را تقویت کنند. افراد مبتلا به دیابت می‌توانند ماهی سالمون را درون فِر بپزند و از آن لذت ببرند. متخصصان می‌گویند که گوجه پخته‌شده همراه با آب‌لیموی تازه، بهترین ترکیب غذایی برای خوردن ماهی سالمون است.

گزینه مهم بعدی، میگو است. از آن‌جایی که میگو در مقایسه با غذاهای دریایی دیگر، حاوی مقدار نسبتا بالایی از کلسترول است، بسیاری از افراد مبتلا به دیابت از خوردن میگو صرف نظر می‌کنند. با این‌حال، متخصصان تغذیه می‌گویند که یک وعده میگو در هفته یا دو وعده از آن در هفته به قلب شما آسیبی نمی‌رساند و برای رژیم دیابت هم اصلا مضر نیست، خصوصا برای کسانی که رژیم غذایی کم‌چرب دارند. کلسترول هر ۱۰۰ گرم میگو تقریبا برابر است با کلسترول یک عدد تخم مرغ. بنابراین درباره مصرف میگو بیش از حد حساسیت به خرج ندهید.

منبع:everydayhealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha