چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۱۸
کد خبر: 18288

زوج میانسالی که 14 سال پیش در اتوبوس بین‌شهری با هم آشنا شده و با هم ازدواج کرده بودند، با حضور در دادگاه خانواده از هم جدا شدند.

زوج میانسالی که 14 سال پیش در اتوبوس بین‌شهری با هم آشنا شده و با هم ازدواج کرده بودند، با حضور در دادگاه خانواده از هم جدا شدند.

زوج میانسالی با حضور در شعبه 268 مجتمع قضایی خانواده، با بیان اینکه تفاهم اخلاقی ندارند، دادخواست طلاق توافقی ارائه کردند.

مرد میانسال به قاضی عموزادی رئیس شعبه 268 گفت: 14 سال قبل که راننده اتوبوس بودم با همسرم که مسافر من بود، آشنا شدم و او به من گفت به شرطی با من ارتباط برقرار می‌کند که با هم ازدواج کنیم.

وی با بیان اینکه من هم شرط او را قبول کردم و مدتی با هم ارتباط ساده‌ای داشتیم، افزود: قبل از برگزاری مراسم خواستگاری با هم صحبت کردیم و قرار شد که مهریه همسرم 5 سکه باشد، اما شب خواستگاری همه‌چیز تغییر کرد.

مرد میانسال ادامه داد: در آن شب مادر همسرم مهریه دخترشان را 300 سکه درخواست کرد که مادر من با شنیدن این مقدار مهریه با این وصلت مخالفت کرد. اما سرانجام با نصف کردن میزان مهریه درخواستی، با 155 سکه مهریه، من و همسرم به عقد هم درآمدیم.

وی افزود: از این رفتار مادر همسرم به شدت ناراحت شدم و با وجود اینکه در این سال‌ها با او رفتار خوبی داشته‌ام ولی کینه عجیبی به خاطر رفتارش در شب خواستگاری به دل گرفته‌ام، چرا که همسرم را مجبور کردند مهریه بالایی درخواست کند.

مرد میانسال با بیان اینکه خانواده من با این وصلت موافق نبود، ادامه داد: ما با هم تفاهم اخلاقی نداریم و این مشکل از همان روزهای اول نامزدی شروع شد و یک‌بار که در دوران نامزدی خواستم از هم جدا شویم، همسرم از من خواست فرصت دیگری به او بدهم.

وی افزود: مشکلات ما ادامه پیدا کرد و هر وقت که دعوای ما شدیدتر می‌شد با وساطت خانواده‌ها مبنی بر اینکه گذشت زمان و بچه‌دار شدن به این مشکلات خاتمه می‌دهد، از تصمیم خود مبنی بر جدایی منصرف می‌شدیم.

زن میانسال هم در این‌باره به قاضی عموزادی گفت: با عشق و علاقه به همسرم با او ازدواج کردم ولی او مرد متعهدی نیست و در این مدت بارها شغل خود را تغییر داده و مشکلات مالی زیادی برای زندگی‌مان بوجود آورده است.

وی ادامه داد: او هیچ تلاشی برای بهتر شدن وضعیت زندگی نمی‌کند و من در این مدت در یک خانه کوچک و محقر زندگی کرده‌ام.

مرد میانسال گفت: او نه‌تنها همسر خوبی برای من نبود بلکه مادر خوبی هم برای دخترمان نبود و به تازگی دختر 13 ساله من با جدایی ما موافق است و به من می‌گوید با زن مهربان‌تری ازدواج کنم.
زن میانسال در پاسخ به اظهارات شوهرش گفت: من دخترم را دوست دارم ولی همسرم و خانواده او به قدری چهره من را پیش دخترم خراب کرده‌اند که دخترم دیگر من را دوست ندارد.

مرد میانسال با بیان اینکه بارها به امید روزهای بهتر به همدیگر فرصت داده‌ایم‌، افزود: دیگر راهی برای ادامه زندگی ما نیست و تنها راه حل جدایی ما است.

قاضی عموزادی نیز تلاش خود را برای منصرف کردن این زوج از طلاق به کار گرفت ولی زوج میانسال حتی به خاطر آینده تنها فرزندشان راضی به گذشت از تقصیر یکدیگر نشدند و همچنان بر درخواست خود پافشاری کردند؛ در نهایت قاضی عموزادی حکم طلاق آنها را صادر کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha