معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، کاهش هزینه مردم در مراکز بیمارستانی و مراجعه مردمی که به خاطر گران بودن خدمات و پرداخت از جیب، سال‌ها از خدمات بهداشتی و درمانی محروم بودند را از نتایج ملموس این طرح عنوان کرد.

بیمه‌ها، شیرینی طرح تحول را به کام کارکنان نظام سلامت تلخ نکنند

سلامت نیوز:معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت، کاهش هزینه مردم در مراکز بیمارستانی و مراجعه مردمی که به خاطر گران بودن خدمات و پرداخت از جیب، سال‌ها از خدمات بهداشتی و درمانی محروم بودند را از نتایج ملموس این طرح عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،، محمد میرزابیگی همزمان با افتتاح چندین طرح بهداشتی درمانی در جمع مسئولان و مدیران شبکه بهداشت و درمان شهر مبارکه اصفهان، با بیان اینکه امروز کشور تبدیل به یک کارگاه بزرگ فعالیت در حوزه سلامت شده است، اظهار کرد: سالها در قوانین مختلف مثل برنامه های چهارم و پنجم توسعه به کاهش سهم هزینه‌های مردم از نظام سلامت اشاره می شد و طبق قوانین برنامه چهارم و پنجم توسعه، وزارت بهداشت و درمان موظف بوده است پرداخت هزینه های مردم را در حوزه بهداشت و درمان به زیر 30 درصد برساند. همچنین مقام معظم رهبری هم فرمودند کاری کنید که مردم در زمان بیماری جز رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشند که اجرای این فرمایش و آن قوانین تقریبا تبدیل به آرزو شده بود.

وی اظهار کرد: وزیر پرتلاش بهداشت توانستند موضوع سلامت را به قدری برجسته کنند که جزو اولویت های دولت قرار گیرد و باعث اجرای قوانین، عمل به فرامین مقام معظم رهبری و سربلندی دولت یازدهم در حوزه سلامت شدند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت، در ادامه گفت: اجرای این طرح ابعاد مختلفی دارد و کاهش هزینه مردم در مراکز درمانی فقط نمود بارز و ملموس آن است؛ به طور مثال یکی از دستاوردهای طرح تحول در حوزه بهداشت این است که تا قبل از این در روستاها نظام بهداشتی داشتیم ، اما در حاشیه شهرها که فرد از روستا به شهرمی آید نظام بهداشتی درمانی برای حاشیه نشینان تعریف نشده بود. در این دوره از وزارتخانه بود که حاشیه نشین ها مورد توجه قرار گرفتند و در حوزه معاونت بهداشت این وزارتخانه، برنامه‌های مفصلی برای آنها تدارک دیده شده است.

وی افزود: سطح و عمق طرح تحول نظام سلامت به قدری است که فرهنگ جامعه نیاز دارد پا به پای پیشرفت آن، به درستی خبردار شود و اطلاع رسانی کامل و کافی صورت گیرد تا مردم عزیز این طرح را از جهات مختلف بشناسند.

میرزابیگی در ادامه، ضمن اشاره به اعزام تعداد زیادی متخصص به مناطق دوردست، به کارگیری پرستاران و ماماها در بیمارستان ها و شبکه های بهداشتی و درمانی، بهبود هتلینگ و بازسازی بخش ها و راه اندازی بخش های جدید در بیمارستان‌ها، به عنوان بخشی دیگر از دستاوردهای طرح تحول نظام سلامت عنوان کرد و افزود: در طرح تحول نظام سلامت فقط در حوزه پرستاری در سال گذشته 16 هزار پرستار در بیمارستان‌ها به کار گیری شد و بحمداله امسال نیز از سهمیه 16 هزار و 200 هزار نیروهای بهداشتی درمانی جهت استخدام، تعداد 11 هزار نفر از آنها از گروه پرستاری هستند و به صورت پیمانی استخدام می‌شوند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: از ابتدای تشکیل دولت یازدهم نیز همدلی و هم گرایی خوبی به ویژه در وزارت بهداشت وجود داشت و نمایندگان مجلس نیز به حرکت قطار طرح تحول سلامت کمک زیادی کردند و امیدوارم باتوجه به انتخاب چهره‌های جدید در مجلس دهم، روند توفیق طرح تحول ادامه یابد.

میرزابیگی خاطرنشان کرد: البته لازم است بیمه‌ها تحرک خیلی بیشتری داشته باشند و پا به پای وزارت بهداشت، مجلس و دولت حرکت کنند و شیرینی طرح تحول را به کام کارکنان نظام سلامت اعم از پرستاران، پزشکان و پیراپزشکان تلخ نکنند.
 در این سفر با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت سه پروژه بهداشتی درمانی شامل سی تی اسکن بیمارستان حضرت محمد رسول الله (ص) مبارکه، اورژانس ۱۱۵ زیباشهر و خانه بهداشت بروزاد افتتاح شد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha