یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۴
کد خبر: 182902

از طرفی ساعتی پیش دکتر بهزاد رحمانی، رییس انجمن جراحان عمومی ایران، در گروه تلگرامی پزشکان و قانون از دلیل صدور حکم انحلال این انجمن ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت خود نیز با انتشار خبر انحلال در تلگرام متوجه آن شده است.

فعالیت انجمن جراحان عمومی ممنوع شد !

سلامت نیوز: علیرضا استقامتی، دبیر انجمن‌های علمی گروه پزشکی با تایید این خبر به سپیدآنلاین گفت: «نامه ممنوعیت فعالیت این انجمن را امروز از طریق اتوماسیون ابلاغ کردیم.»

او در حالی به این موضوع اشاره کرد که دبیر انجمن جراحان عمومی دقایقی پیش از طریق برخی گروه‌های خبری در تلگرام متوجه خبر لغو مجوز انجمن خود شد. علیرضا استقامتی با تاکیدبر اینکه نامه ارسال‌ شده رسمی بوده ‌است، احتمال داد که نامه هنوز به دست اعضای انجمن نرسیده ‌باشد. او از توضیح بیشتر درباره علت این اقدام خودداری کرد و گفت: ‌«قرار شده‌ است درباره این موضوع مصاحبه‌ای نکنیم.»
بهزاد رحمانی رییس انجمن جراحان عمومی نیز در توضیح این خبر به سپیدآنلاین گفت: «من هم از موضوع ممنوعیت فعالیت انجمن جراحان عمومی شوکه و از شبکه‌های مجازی متوجه آن شدم. او با بیان اینکه هنوز به انجمن جراحان عمومی چیزی ابلاغ نشده‌ است، تصریح کرد: «اطلاعی از علت برکناری ندارم.»
وی با یادآوری اینکه ما بیانیه‌ای نوشته‌ بودیم که در کنگره جراحان مطرح و به امضای هزار و سیصد نفر هم رسید، خاطرنشان کرد: «دو روز گذشته نیز بر اساس آن بیانیه ۱۱ نامه برای وزارت بهداشت، سازمان پزشکی قانونی، سازمان نظام پزشکی، کمیسیون بهداشت مجلس و رئیس قوه قضائیه نوشتیم و برای طرح خواسته‌هایمان درخواست وقت ملاقات کردیم.»
رحمانی ادامه داد: «علاوه بر این، برای پزشکی که در ایلام مجروح شده ‌بود وکیل گرفتیم که پیگیر شکایت قانونی او باشد. من فکر می‌کنم مجموعه این حرکت‌‌ها، اگرچه از نظر ما موضوعی اجتماعی است، اما در نگاه وزارت بهداشت در قالب فعالیت علمی نگنجیده‌ است.» وی گفت: «به نامه ضمیمه‌ای نیز پیوست شده‌ است که نمی‌دانیم چیست و فردا با کمیته حقوقی و وکلایمان صحبت می‌کنیم تا ببینیم مجرای کار و پیوست آن چه بوده‌ است.»
رحمانی در پایان اضافه کرد: «من هیچ وقت فکر نمی‌کردم چنین اتفاقی بیفتد. برای همین دنبال این موضوع نبودم که چطور یک انجمن لغو مجوز می‌شود.»

از طرفی ساعتی پیش دکتر بهزاد رحمانی، رییس انجمن جراحان عمومی ایران، در گروه تلگرامی پزشکان و قانون از دلیل صدور حکم انحلال این انجمن ابراز بی‌اطلاعی کرد و گفت خود نیز با انتشار خبر انحلال در تلگرام متوجه آن شده است.

البته گمانه زنی ها حاکی از آن است که انشار  بیانیه‌ی انجمن جراحان عمومی ایران دلیل ممنوعیت فعالیت این انجمن شده است.

تصویر بیانیه ایی که به امضا هزار و سیصد نفر رسیده است: 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Saeed ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    0 1
    انحلال انجمن جراحان مربوط به صدور بیانیه آنها نبوده و علت آن تخلفات قانونی و مدیریتی و اجرایی بوده که قبلا بارها نامه اخطار دریافت کرده اند.
  • مرتضی ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    0 0
    برخوردهایی این چنین با انجمنهای علمی و صنفی کاملاًنادرست است کاملاًمشخص است که غرض ورزی در میان است