وی در خصوص زمان ورود اولین محموله واکسن آنفلوانزای نوع A به کشور گفت: روز ورود آن به کشور خیلی مهم نیست. در مجموع طی 10، 15روز آینده اولین محموله آن وارد کشور می‌شود.

معاون سلامت وزارت بهداشت از رسانه ها خواست که کمتر بر روی موضوع ورود واکسن آنفلوانزای نوع A به کشور مانور بدهند چون قرار نیست این واکسن به صورت همگانی توزیع شود.

به گزارش مهر، دکتر سیدحسن امامی رضوی روز سه شنبه در حاشیه برنامه روز جهانی ایدز در دانشگاه تهران در رابطه با ورود واکسن آنفلوانزای نوع A به کشور گفت: پیگیر ورود این واکسن به کشور هستیم اما توصیه می‌شود که رسانه‌ ها کمتر روی ورود این واکسن صحبت کنند چرا که آنفلوانزای نوع A برای تعدادی از بیماران مزمن و دارای بیماریهای زمینه ‌ای به مصرف می‌رسد.

وی گفت: 90 درصد افراد نیازی به تزریق واکسن ندارند. از طرف دیگر دو میلیون دوز واکسن آنفلوانزای نوع A که خریداری شده به تدریج وارد کشور می‌شود و نحوه توزیع آن نیز در کمیته ‌ای مشخص می‌شود.

امامی رضوی در پاسخ به اظهارات خبرنگاری مبنی بر دیرکرد ورود آنفلوانزای نوع A به کشور گفت: بسیاری از کشورها در ورود این واکسن و تزریق آن عجله کردند ولی در ادامه واکسیناسیون را متوقف کردند چرا که واکسن عوارضی نیز دارد که البته ثابت شده نیست. مثلا در آمریکا 17 مورد مرگ ناشی از واکسن آنفلوانزا گزارش شده که هنوز این موارد مرگ نیز ثابت نشده است.

وی در خصوص زمان ورود اولین محموله واکسن آنفلوانزای نوع A به کشور گفت: روز ورود آن به کشور خیلی مهم نیست. در مجموع طی 10، 15روز آینده اولین محموله آن وارد کشور می‌شود.

معاون سلامت وزیر بهداشت در رابطه با وضعیت سلامت حجاج بیت الله الحرام به کشور گفت: حجاج وضعیت خوبی دارند و در حال حاضر مشکلی ندارند.

امامی رضوی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه یکی از اعضای کمیته کشوری ایدز اثر بخشی داروی آیمود را زیر سئوال برده گفت: این فرد عضو کمیته کشوری ایدز نیست و هر کسی می‌تواند نظر بدهد اما این نظرها مورد تایید ما نیست. در مجموع اثر بخشی آیمود بررسی شده و به تایید کمیته کشوری ایدز رسیده است و در حال حاضر نیز برای بیماران مصرف می‌شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه هنوز آیمود به تایید سازمان جهانی بهداشت نرسیده است گفت: همه داروها را سازمان جهانی بهداشت تایید نمی‌کند. همچنین برخی داروها را که تاییدیه FDA آمریکا ندارند مصرف می‌شوند. در مجموع این دارو در کشور به تایید رسیده است. اثر بخشی داروی آیمود در افزایش ضریب ایمنی بدن فرد است و دارویی نیست که درمان کند اما نسبت به پیشرفت بیماری کمک می‌کند.

معاون سلامت وزارت بهداشت در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا وارد موج سوم ایدز از طریق روابط جنسی شده ‌ایم یا نه گفت: افزایش تعداد موارد این بیماری از طریق روابط جنسی هنوز به آن معنا زیاد نشده که بگوییم وارد موج سوم شده ‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha