چهارشنبه ۱۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 18294

وی بابیان اینکه دسترنج ملتها برای کنترل نتایج نامطلوب این دیدگاه هزینه می شود، افزود:راه صحیح اصلاح ساحتارها قضایی ،فرهنگی و اجتماعی ،سیاسی در حوزه بین المللی است .

وزیر رفاه و تامین اجتماعی از برنامه این سازمان برای پوشش رایگان بیمه درمان تمام بیماران مبتلا به ایدز خبر داد.

صادق محصولی در همایش روز جهانی ایدز با بیان اینکه بر اساس آمار میزان افراد مبتلا به ایدز در گروه های کم درآمد جامعه به سبب دسترسی کمتر به آموزش بیشتر است، گفت:حمایت های مالی و توانمندسازی این گروه های بی بضاعت از برنامه های وزارت رفاه است.

وی افزود: ایجاد اشتغال و خودکفایی بیماران و حمایت از زنان و کودکانی که به سبب این بیماری بی سرپرست شده اند و گروه های آسیب پذیر از دیگر برنامه های این سازمان است.

محصولی با اشاره به تاکید اسلام و فرهنگ ایرانی بر تامین نیازهای جسمی و روحی انسان ها ، گفت:حمایت اجتماعی از بیماران مبتلا به ایدز یکی از راهکارهای کاهش اثرات منفی آن است.

وزیر رفاه و تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه بحران هویت در کنار بحران آلودگی زیست محیطی جامعه بشری را تهدید می کند، گفت:نفی دین و عقلانیت منقطع از وحی نتایجی همچون اعتیاد و ایدز را به جامعه بشری تحمیل کرده است.

وی بابیان اینکه دسترنج ملتها برای کنترل نتایج نامطلوب این دیدگاه هزینه می شود، افزود:راه صحیح اصلاح ساحتارها قضایی ،فرهنگی و اجتماعی ،سیاسی در حوزه بین المللی است .

محصولی یاد آور شد :ایدز ابعاد مختلفی همچون فقر، اعتیاد، بیکاری و ناامنی اجتماعی دارد که باید به همه آنها توجه کرد.

همایش روز جهانی ایدز صبح امروز با حضور وزیر رفاه و تامین اجتماعی ،معاون سلامت وزرات بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی،رئیس سازمان زندانها و اقدامات تربیتی ،جانشین دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی ،نماینده سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی در ایران در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha