نتایج یک مطالعه نشان می دهد که راه افتادن زودهنگام کودک شیرخوار احتمالا با استحکام استخوان هایش در آینده ارتباط مستقیم دارد.

شیرخوارانی که زودتر راه می روند، استخوان های محکم تری پیدا می کنند

سلامت نیوز:  نتایج یک مطالعه نشان می دهد که راه افتادن زودهنگام کودک شیرخوار احتمالا با استحکام استخوان هایش در آینده ارتباط مستقیم دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، بسیاری از افراد دیر و یا زود راه افتادن کودکان را دلیل بر شخصیت و برخی نیز نشانگر وضعیت وی در زمینه استعداد ورزشی می دانند.

به گزارش پایگاه اینترنتی هلث نیوز لاین،اما محققان انگلیسی بدون رد و یا تایید این ذهنیت ها، به این باور قطعی رسیده اند که راه افتادن زودهنگام شیرخواران، از استحکام استخوان های آنها در آینده نشان دارد.


یک مطالعه تازه در انگلیس نشان داد کودکان نوپایی که زودتر از سن معمول شروع به راه رفتن می کنند، توانایی های راه رفتن، دویدن و پریدن را می یابند و در نتیجه، در آینده استخوان های مستحکم تری خواهند داشت.


براساس یافته های محققان دانشگاه متروپولیتن منچستر و دانشگاه بریستول، کودکانی که در 18 ماهگی توانایی کنترل تحرکاتی مانند پریدن، دویدن و راه رفتن را دارند. در برابر کودکانی که دیرتر راه افتاده باشند، همچون بزرگسالان دارای استخوان های محکمی هستند.


تیم تحقیق برای رسیدن به این نتیجه، داده های مربوط به 2327 داوطلب (دختر و پسر) را بررسی کرد. در این مطالعه، وضعیت تحرک کودکان در 18 ماهگی مورد بررسی قرار گرفت و سپس اندازه، شکل و تراکم مواد معدنی استخوان ران و ساق آنها در 17 سالگی اندازه گرفته شد.


محققان در عین حال تصریح کردند که در مطالعه آنها، ارتباط میان زود راه افتادن کودکان با استحکام استخوان هایشان در آینده در پسرها بارزتر بود و بر این اساس، احتمالا چنین ارتباط و تاثیری در دختران وجود ندارد.


آنها همچنین خاطرنشان کردند که نتایج تحقیقشان می تواند به پزشکان در شناسایی افرادی که در معرض خطر فزاینده پوکی و یا شکستگی استخوان قرار دارند، کمک کند.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha