دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

دختری ١٩ ساله كه مدعی است برای نجات خود از دست مردی متعرض، او را به قتل رسانده است پس از نقض حكم تبرئه‌اش در دیوان عالی كشور برای دومین بار مورد محاكمه قرار گرفت.

قتل؛ پایان تعرض به دختر ١٩ ساله

سلامت نیوز: دختری ١٩ ساله كه مدعی است برای نجات خود از دست مردی متعرض، او را به قتل رسانده است پس از نقض حكم تبرئه‌اش در دیوان عالی كشور برای دومین بار مورد محاكمه قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، رسیدگی به این پرونده از ١٧ مرداد ٩٣ با اطلاع پلیس از مرگ مردی ٣٠ ساله در بیمارستان به دلیل خونریزی ناشی از اصابت جسم تیز آغاز شد. ماموران در تحقیقات ابتدایی خود متوجه شدند كه مقتول پیش از این در خانه یكی از دوستانش دیده شده است. به این ترتیب آنها به محل اعزام و صاحبخانه را دستگیر كردند.

در بازجویی از او رد پای دختری ١٩ ساله به نام سحر در قتل فاش شد و ماموران موفق شدند او را كه به خانه مادربزرگش در كرمانشاه گریخته بود، پس از ٢٠ روز دستگیر كنند. متهم در بازجویی‌ها با اعتراف به قتل انگیزه خود را «قصد مقتول به تعرض» اعلام كرد و گفت: «نیمه شب بود كه به خانه دوستم رفتم. آنجا شیشه كشیدیم. چند ساعت بعد مقتول در زد و آمد تو. داشتم گردو می‌خوردم كه او به سمتم حمله كرد.

می‌خواست به من تعرض كند كه من هم با كارد آشپزخانه به ساعدش زدم. فكر نمی‌كردم با آن از پا بیفتد. زنگ زدیم اورژانس آمد. من كه خیلی ترسیده بودم، به خانه مادربزرگم در كرمانشاه فرار كردم اما ٢٠ روز بعد دستگیر شدم.»

با ثبت اعترافات متهم، پرونده برای صدور حكم در اختیار شعبه چهارم دادگاه كیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. متهم در این شعبه با تقاضای قصاص اولیای دم روبه‌رو شد اما بار دیگر قصد مقتول برای تعرض را علت درگیری دانست.

قضات شعبه چهارم پس از بررسی مدارك موجود او را از قتل عمد تبرئه كردند اما این حكم در دیوان عالی كشور رد شد تا پرونده برای رسیدگی بیشتر بر احتمال وقوع قتل شبه عمد، بار دیگر در اختیار شعبه چهارم قرار گیرد. سرانجام صبح دیروز، رسیدگی دوباره به پرونده در این شعبه كلید خورد. در ابتدای جلسه، پدر مقتول پشت جایگاه ایستاد و با تكرار تقاضای قصاص از دریافت دیه صرف نظر كرد.

این درخواست او در حالی بود كه قضات قرار بود اتهام قتل شبه عمد را بررسی كنند كه به معنای منتفی بودن حكم قصاص نفس است. با این وجود پدر مقتول بر تقاضای خود اصرار كرد تا نوبت به متهم برسد كه او نیز مشابه جلسه‌های قبلی بر بی‌گناهی خود تاكید كرد. وكیل او هم كه در پایان جلسه به دفاع پرداخت،  گفت: «مقتول پس از اصابت ضربه چاقو به ساعدش به بیمارستان منتقل شد اما آنجا با كندن بخیه‌ها باعث خونریزی شد و مرگ خود را رقم زد. » در پایان، قضات وارد شور شدند تا رای نهایی را صادر كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha