دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

اعضای باند بزرگ کیف‌قاپی که با گوشی‌های مسروقه تلفن همراه قمار بازی می‌کردند، دستگیر شدند.

قماربازی با گوشی‌های مسروقه تلفن همراه

سلامت نیوز: اعضای باند بزرگ کیف‌قاپی که با گوشی‌های مسروقه تلفن همراه قمار بازی می‌کردند، دستگیر شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، زنی جوان چندی قبل با مراجعه به کلانتری فلسطین، به مأموران اعلام کرد کیف‌دستی‌اش حاوی گوشی تلفن همراه، وجه نقد و... مورد سرقت قرار گرفته است.

شاکی پس از حضور در پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «در خیابان بهار شیراز به صورت پیاده در حال تردد بودم که یک موتورسیکلت با راکب و ترک‌نشین اقدام به قاپیدن کیفم حاوی مدارک شناسایی، عابربانک به‌همراه رمز، دو دستگاه گوشی تلفن همراه کرد و از محل متواری شد. با توجه به ‌گران‌بودن هر دو دستگاه گوشی تلفن همراهم، به توصیه اعضای خانواده اقدام به نصب نرم‌افزاری در گوشی‌های تلفن همراه خود کرده بودم که با بهره‌گیری از آن نرم‌افزار می‌توان در صورت مفقودشدن یا سرقت گوشی تلفن همراه، محل دقیق گوشی‌ها را پیدا کرد».

کارآگاهان با توجه به اظهارات مالباخته، موفق به شناسایی ساختمانی در خیابان مفتح جنوبی شدند. با تحقیقات و مراقبت‌های نامحسوس پلیسی مشخص شد این محل، خانه‌ای مجردی و متعلق به یکی از مجرمان سابقه‌دار به‌نام «احمد. الف» با بیش از ١٠ فقره سابقه دستگیری است. سرانجام کارآگاهان با اطمینان از حضور همه اعضای گروه سارقان در محل ملاقات‌هایشان در خیابان مفتح جنوبی، عملیات غافلگیرانه‌ای را انجام دادند و ١١ عضو این گروه از سارقان خشن و حرفه‌ای شامل هشت مرد و سه زن را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها، علاوه بر کشف تعداد زیادی انواع گوشی‌های تلفن همراه مسروقه ازجمله دو دستگاه گوشی تلفن همراه متعلق به شاکی پرونده، چندین دستگاه تبلت، مدارک هویتی متعلق به سایر افراد، کیف مردانه، کیف زنانه و... پیدا کردند. اعضای این گروه به ده‌ها فقره کیف‌قاپی و سرقت گوشی تلفن همراه در مناطق مختلف شهر تهران به شیوه یک‌موتوره یا دوموتوره اعتراف کردند.

در تحقیق از سه متهم زن این پرونده نیز مشخص شد در صورت سرقت عابربانک‌های حاوی رمز، سرکرده گروه کارت‌های مسروقه را در اختیار این سه نفر قرار می‌داد و آنها نیز با مراجعه به طلافروشی‌های سطح شهر تهران اقدام به خرید طلا و سکه می‌کردند که با انجام تحقیقات چندین مغازه طلافروشی و صرافی شناسایی و تصاویر به‌دست‌آمده از این سه متهم زن در اختیار کارآگاهان قرار گرفت.

سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «همه اعضای این گروه از مجرمان سابقه‌دار و بعضا متواری و تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران بزرگ به‌ویژه اداره مبارزه با کیف‌قاپی هستند که در یک سال گذشته اقدام به ده‌ها فقره کیف‌قاپی و سرقت گوشی‌های تلفن همراه کرده‌اند. بنا بر اعترافات به دست‌آمده، این گروه از گوشی‌های تلفن همراه مسروقه برای خرید مواد مخدر یا شرط‌بندی و انجام قمار استفاده کرده‌اند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha