یک فوق تخصص مغز و اعصاب با تاکید بر جدی گرفتن نشانه های تومور مغزی گفت: اختلال در عصب بویایی می تواند یکی از نشانه های وجود تومور در مغز باشد .

بویی حس نمی کنید؟ شاید تومور مغزی‌ دارید

سلامت نیوز: یک فوق تخصص مغز و اعصاب با تاکید بر جدی گرفتن نشانه های تومور مغزی گفت: اختلال در عصب بویایی می تواند یکی از نشانه های وجود تومور در مغز باشد .

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، دکتر سید محمود طباطبایی فرد در یک برنامه تلویزیونی تاکید کرد: سیستم عصبی نقش یسیار مهمی در سلامت بدن دارد  و کل بدن به  گونه ای وابسته به سلامت سیستم عصبی است،بنابراین باید به آن  توجه ویژه  کرد.

وی افزود:  یک سلول عصبی در برخی جاهای مغز می تواند ازصدها سلول در دیگر قسمت های بدن موثر و ماموریت حساس تری داشته باشد . به همین  علت هم یک سیستم طبقه بندی خاصی در شکل گیری ،جایگزینی و  نظم و دقت ویژه ای دراعمال سیستم عصبی وجود دارد .

این متخصص مغز و اعصاب تاکید  کرد:  هر اختلال عصبی اگز بموقع گزارش شود، کمک زیادی به تشخیص و درمان بیماری می کند.  اختلال در حس بویایی در واقع یک آلارم  است  و هرگونه اختلال در عصب بویایی را باید جدی گرفت ، چون ممکن است  نشانه یک تومور مغزی باشد. با بسیاری از افراد  برخورد داشته ایم  که می گویند بعد از یک سرماخوردگی ساده بویایی را  از دست  داده ام و چیز مهمی نیست، حال آنکه تاکید  می کنم  اگر در حس بویایی اختلالی دیدید حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید و از خود تشخیصی بشدت حذر کنید  که ممکن است نشانه ای از تومور مغزی باشد  که  در راه عصب بویایی و مغز اخلال ایجاد کرده  است.

دکتر طباطبایی افزود: عصب بویایی در کف جمجمه قرار دارد و اگر در مسیر آن توموری به وجود بیاید، به کاهش حس بویایی می انجامد و  و حتی ممکن است آرام ارام و طی ۱۰ سال اتفاق بیفتد. بنابراین به از دست دادن و یا کاهش حس بویایی خود حساس باشید و با مراجعه به پزشک مغز و اعصاب و یک سی تی اسکن و یا ام آی آر ساده مشکل براحتی قابل تشخیص و درمان باشد.

وی اختلال در بینایی و تاری دید و کاهش میدان دید را  هم  نشانهای دیگر از احتمال وجود تومور مغزی دانست و گفت: مردم باید بشدت نشانه های این بیماری را جدی بگیرند و زمان را برای درمان از دست ندهند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha