با نزدیک شدن به بازی‌های المپیک «ریودوژانیرو» صورت گرفت: یک کمپانی دارویی استرالیایی، کاندوم‌های جدیدی تولید کرده است که با مواد محافظ در برابر ویروس زیکا پوشیده شده‌اند و می‌تواند از انتقال جنسی این ویروس جلوگیری کند.

سلامت نیوز:با نزدیک شدن به بازی‌های المپیک «ریودوژانیرو» صورت گرفت: یک کمپانی دارویی استرالیایی، کاندوم‌های جدیدی تولید کرده است که با مواد محافظ در برابر ویروس زیکا پوشیده شده‌اند و می‌تواند از انتقال جنسی این ویروس جلوگیری کند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین ، چند ماه بیشتر تا آغاز مسابقات المپیک «ریودوژانیرو» باقی نمانده و با توجه به شیوع گسترده ویروس زیکا در آمریکای جنوبی و بویژه برزیل و ورود صدها هزار ورزشکار و تماشاچی به این کشور، همه نگران شیوع نگران‌کننده این ویروس در دنیا و بروز یک فاجعه هستند.

به گزارش رویترز،با توجه به این ویروس زیکا از پشه «آئدس» به انسان منتقل می‌شود، اما خبرهایی که مدتی پیش منتشر شد حاکی از آن بود که اولین مورد ابتلا به ویروس زیکا در آمریکا از طریق تماس جنسی بوده است.

محققان پس از بررسی‌ها دریافتند که ویروس زیکا تا مدت‌ها در مایعات جنسی مردان باقی می‌ماند و این خود می‌تواند یکی از راه‌های اصلی انتقال این ویروس باشد. از این‌رو، محققان کمپانی دارویی Starpharma استرالیا پس از مطالعات فراوان موفق به ساخت کاندومی شدند که دارای ویژگی ضد ویروس زیکاست. آنها این محصول جدید را برای گروه المپیک استرالیایی اعزامی به بازی‌های «ریودوژانیرو» ۲۰۱۶ تهیه کردند.

به گفته محققان این کمپانی، کاندوم‌های تولید شده با نوعی ژل محافظ موسوم به VivaGel آغشته شده است که عملکرد ضد ویروسی دارد و در محیط آزمایشگاهی در برابر ویروس زیکا و سایر ویروس‌ها قدرت محافظتی داشته است.

دست اندرکاران بهداشت و درمان استرالیا بر این باورند از آنجایی که انتقال ویروس زیکا از طریق جنسی حائز اهمیت است، تأیید این محصول محافظ می‌تواند نقش بسیار مؤثری از پیشگیری از شیوع این ویروس داشته باشد. به گفته کمیته المپیک استرالیا، کاندوم‌های Starpharma برای محافظت از ورزشکاران این کشور به دهکده المپیک فرستاده می‌شود که به طور رایگان حدود ۳۵۰ هزار کاندوم مردانه و ۱۰۰ هزار کاندوم زنانه بین ورزشکاران توزیع می‌شوند.

کمیته المپیک استرالیا اعلام کرده که پس از بازگشت ورزشکاران این کشور از بازی‌های المپیک، همه آنها باید آزمایش خون دهند تا در صورت مشاهده احتمالی ویروس، ازشیوع آن جلوگیری شود.





برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha