دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶
کد خبر: 183003

۱۰۰سال دیگر شاید کره زمین به انتهای مسیر نابودی نزدیک شود، مسیری که با دود شدن سوخت های فسیلی شروع شد و هنوز هیچ اقدامی مفیدی برای توقف آن انجام نشده است. اما همین تغییرات اقلیم منجر به بی‌خانمانی هم می شود. .

آینده‌ای مرگبار و نزدیک برای بشر

سلامت نیوز: ۱۰۰سال دیگر شاید کره زمین به انتهای مسیر نابودی نزدیک شود، مسیری که با دود شدن سوخت های فسیلی شروع شد و هنوز هیچ اقدامی مفیدی برای توقف آن انجام نشده است. اما همین تغییرات اقلیم منجر به بی‌خانمانی هم می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، زنی روی صندلی های پارکی در پاراگوئه مشغول به شستن لباس های خود و خانواده اش بود، او در این پارک یک آواره بود نه به علت فقر، اعتیاد یا هر معضل اجتماعی دیگری که می شناسید؛ بلکه به خاطر مسئله ای که بسیاری آن را بزرگترین مسئله قرن بیست و یکم می دانند؛ گرم شدن کره زمین.

گرم شدن کره زمین، خشکسالی ها، طوفان ها و سیل ها را افزایش داده است در پاراگوئه که به گفته اهالیش هر ۱۰ سال سیل می آید، مدتی است که سیل های شدیدی دیده شده است، سیل هایی که هزاران نفر دیگر مانند این زن را تبدیل به یک بی خانمان کرده است.

آینده زمین

در آینده ای بسیار نزدیک شاید تا 100 سال دیگر، بخشی از خاورمیانه غیرقابلسکونت می شود، شهرهای بزرگ و ساحلی مانند نیویورک، میامی، ونیز و ... به زیر آب می روند، طوفان های شدید نسل های آینده را مجبور می کنند دائما در حال سفر باشند. بیماری های میکروبی، عفونی و همچنین بیماری های مرگباری که توسط پشه ها منتقل می شوند مانند ملاریا افزایش می یابند، یک چهارم گونه های گیاهی و حیوانی کاهش می یابند، جنگ های زیادی مانند آنچه در سوریه در حال رخ دادن است بر سر آب در جهان رخ می دهد و...

در آن زمان شاید کره زمین به انتهای مسیر نابودی نزدیک شود، مسیری که به علت سوزانده شدن سوخت های فسیلی آغاز شده و هنوز هیچ اقدامی مفیدی برای توقف آن انجام نشده است. سوزاندن سوخت های فسیلی دی اکسید کربن تولید می کند و این منجر به گرم شدن کره زمین می شود گرمایی که باعث از بین رفتن حیات انسان و بسیاری از گونه های حیوانی روی کره زمین می شود.

اما این مسئله هم اکنون هم تاثیرهای زیادی روی کره زمین داشته است؛ طوفان‌ها، سیل‌ها و خشکسالی‌ها بسیاری از کشورهای دنیا را در برگرفته اند. بسیاری بر این باورند گرمایش جهانی یکی از عوامل شروع جنگ سوریه بوده است و تحقیقات جدیدی نشان می دهد که حتی افزایش دما کره زمین آینده دریاجه ارومیه را هم تهدید می کند.

آوارگان تغییر اقلیم

اما آوارگی و بی خانمانی هم یکی دیگر از آسیب های تغییر اقلیم است که هم اکنون چشم اندازی از آینده خطرناک خود را در بعضی از کشورها نشان داده و بعضی از انسان ها را آواره و بی خانمان کرده کرده است. پارک بزرگ پاراگوئه پر از آلونک های چوبی شده است که مردم در آن ها زندگی می کنند، مردمی که به آنها آوارگان تغییر اقلیم می گویند.

آب و هوای غیر عادی که علت آن تغییر اقلیم بود هزاران نفر را در پاراگوئه مجبور کرد تا خانه خود را کنند.

یکی دیگر از آوارگان تغییر اقلیم، جرج فرانکو است، فردی که دو کودک هم دارد. او در رابطه با باران های اخیر گفت: «6 ماه است که ما اینجا هستیم، در جولای (تیرماه) باران ها دوباره شروع می شوند پس همین‌جا می مانیم و اتفاق هایی که قرار است رخ دهند را مشاهده می کنم.»

هزاران پاراگوئه ای دیگر شرایط جرج فرانکو و زنی که در حال لباس شستن بود را تجربه می کنند، همه آنها به علت سیل های سال گذشته بی خانمان شده اند. دانشمندان می گویند این سیل ها با «گرمایش جهانی» ارتباط دارند.

در دسامبر سال گذشته، 140 هزار نفر به علت سیل، خانه های خود را در پاراگوئه ترک کردند و این شاید چشم انداز مرگباری را از گرم شدن کره زمین نشان دهد.

در پاراگوئه و در سیل‌های اخیر، به تنهایی 13455 خانواده خانه خود را به علت سیل ها ترک کرده‌اند. این خانواده‌ها در 20 پناهگاه زندگی می کنند.

اما موضوع قابل توجه شاید این باشد که هیچ کدام از آوارگان تغییر اقلیم، اطلاعای در رابطه با گرم شدن کره زمین ندارند. آنها علت این حوادث سدی می دانند که بیست سال پیش در کشورشان ساخته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha