شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 18301

محققان دانشگاه تگزاس روشی جدید برای سم زدایی از دانه های پنبه ابداع کرده اند که می تواند در آینده استفاده از این دانه های گیاهی را در تولید مواد غذایی مانند نان و بیسکوئیت امکانپذیر سازد.

در صورتی که ایده دانشمندان مورد قبول واقع شود میلیونها انسان در سراسر جهان می توانند به زودی از نان و بیسکوئیتهایی استفاده کنند که از پنبه غنی شده به مواد پروتئینی تولید شده است.

دانه های پنبه به دلیل داشتن ماده ای سمی به نام "گسی پل" ماده ای غیر قابل خوراک است اما دانشمندان به تازگی اعلام کرده اند که با استفاده از روشی جدید می توان میزان مواد سمی موجود در دانه های پنبه که برای کبد و قلب مضر به شمار می روند را کاهش داد.

دانشمندان دانشگاه تگزاس اعلام کرده اند با استفاده از شیوه سم زدایی جدید آنها دانه های به جا مانده از پنبه که طعمی مشابه دانه های آجیلی دارد را می توان با آرد گندم و ذرت ترکیب کرد. تا کنون از آرد تهیه شده از دانه های پنبه به صورت آزمایشی چند نمونه غذای خوراکی تولید شده است و به گفته دانشمندان امکان استفاده از این دانه ها در صنایع غذایی تا 10 سال دیگر امکان پذیر خواهد بود.

بر اساس گزارش زی نیوز، محققان معتقدند تعداد زیادی از انسانها در سرتاسر جهان قادر به فراهم آوردن مواد غذایی حاوی میزان مناسب پروتئین نیستند و این روش از استفاده از دانه های پنبه می تواند راه حلی مناسب برای تامین منابع غذایی قابل دسترس جهت این افراد به شمار رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha