شایعه دیگری در تلگرام دست به دست می شود. شایعه‌ای که مدعی است نباید چند قلم کالای خاص را مصرف کرد. پیگیری های سلامت آنلاین نشان داد این شایعه مربوط به دو سال پیش بوده است .

مرگ دختر ۶ ساله به خاطر نوشابه شایعه تلگرامی است

سلامت نیوز:شایعه دیگری در تلگرام دست به دست می شود. شایعه‌ای که مدعی است نباید چند قلم کالای خاص را مصرف کرد. پیگیری های سلامت آنلاین نشان داد این شایعه مربوط به دو سال پیش بوده است .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  سلامت آنلاین، در متن شایعه تلگرامی امروز آمده است: «امروز از طرف وزارت بهداشت نامه‌ای به تمام بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان محک زده شد و از تمام پرسنل بیمارستان ها خواسته شده اطلاع رسانی کنند. لطفاً فعلاً تا اطلاع ثانوی از مصرف اقلام زیر خودداری شود.۱-سوسیس و کالباس۲-انواع نوشابه ۳- چیپس و پفک. و محصولات شرکت سیلانه سبز جدا خودداری کنید. لطفاً انتشار دهید.»

برای اطلاع از صحت و سقم این شایعه، با بیمارستان محک تماس گرفتیم. این بیمارستان در همان ابتدای گفتگو، بر توزیع نکردن و در دسترس قرار ندادن چیپس، پفک، نوشابه و امثال آن تاکید کرد. این بیمارستان گفت: «ما اصلا بوفه ای نداریم که چنین اقلامی بخواهد در آنجا فروخته شود.»

پپسی در لیست سیاه شایعه‌های شبکه‌های اجتماعی

در شایعه ای که دست به دست شده، نام چند برند به صورت مشخص درج شده است. نوشابه پپسی مهم ترین محصول نام برده شده در این شایعه است. به طوری که در شایعه گفته شده که «متأسفانه دیروز دختری ۶ ساله در یکی از بیمارستان های تهران فوت شد و علت مرگ وی مصرف نوشابه پپسی بوده که ماه قبل وزیر محترم بهداشت در تلویزیون اعلام کرد فعلاً از نوشابه پپسی استفاده نکنید به دلیل وجود ویروسی ناشناخته که علامت آن ۳ روز تب و سپس فوت شخص می باشد.» اولا وزیر بهداشت در سال های اخیر، هیچ گاه درباره مصرف نوشابه و به طور ویژه، نوشابه «پپسی» صحبتی نکرده و اصولا چنین مسائلی از جانب معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو مطرح می شود. مانند داستان پالم که در سال ۹۳ از جانب رسول دیناروند مطرح شد. ثانیا پیگیری های سلامت آنلاین از مسلم بیات، رئیس سازمان استاندارد استان تهران به بی اطلاعی وی از مشکل زا بودن نوشابه پپسی منجر شد. در خلال متن این شایعه، نام چای طلا  و خرمای وارداتی هم آورده شده است.

پای داعش در میان است !

در این شایعه ادعا شده که ماده خطرناک «اُکسالات آمونیوم» در این مواد وجود داشته که عامل تزریق این ماده کشنده، «گروهک تروریستی داعش» است. در حالیکه کاملا واضح و مبرهن است که تمام مبادی گمرکی کشور اعم از هوایی، دریایی و زمینی تحت نظارت بوده و مقامات نظامی، قضایی، اقتصادی و بهداشتی کشور، نسبت به ورود چنین کالاهایی به داخل کشور حساس بوده و وقوف کامل دارند. به نظر می رسد این شایعه ها منشائی جز گروهک داعش نداشته و تنها برای اخلال در امنیت ملی کشورمان ساخته و منتشر می شوند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نازی ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    واقعا الکیه پس خبرش؟
  • نازی ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    واقعا الکیه پس خبرش؟