نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برای جلوگیری از تغییر الگوی ایدز از سرنگ مشترك به ارتباطات جنسی، باید ضمن ارایه آموزش‌های لازم، سن ازدواج را كاهش دهیم.

 دكتر سید علیرضا مرندی، در این باره تصریح كرد: با توجه به فرهنگ موجود در كشور ارایه تبلیغات بسیار در مورد بیماری ایدز كار آسانی نیست، چراكه عمده آن به روابط جنسی برمی‌گردد، در نتیجه تبلیغ آن باید در حد معقول انجام گیرد.

به گفته وی، اما مسلما لازمه موفقیت در مهار و پیشگیری از ایدز این است كه تبلیغات جنسی آموزش داده شود اما باید محتاطانه باشد، به صورتی كه جوانان یاد بگیرند كارهای خلاف نكنند.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به آمار بالای طلاق در كشور گفت: آمار بالای طلاق هم مانند بیماری ایدز به دلیل عدم ارایه آموزش‌های جنسی لازم به زوج‌های جوان است، به تعبیر بهتر زن و شوهرها روابط جنسی را درست یاد نگرفتند، لذا خیلی از طلاق‌ها به دلیل ناآگاهی از روابط جنسی است كه برای كاهش آمار مبتلایان به ایدز و میزان طلاق در كشور باید این مسایل آموزش داده شده است.

مرندی بالا رفتن سن ازدواج را یكی دیگر از دلایل افزایش ارتباطات جنسی و شمار مبتلایان به ایدز دانست و افزود: بنابراین باید ازدواج تسهیل شود چراكه مهم‌ترین راهی كه می‌توان از ایدز پیشگیری كرد این است كه سن ازدواج را كاهش دهیم، تسهیل ازدواج و آموزش مسایل جنسی به جوانان مهم‌ترین كاری است كه بایستی برای پیشگیری از بیماری ایدز در كشور توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت اقدامات وزارت بهداشت در مورد احداث كلینیك‌ برای افراد پرخطر نظیر زنان خیابانی و ارایه رایگان سرنگ‌ یكبار مصرف به مصرف‌كنندگان مواد مخدر وریدی را مثبت ارزیابی كرد و تاكید كرد: اما موضوع اساسی برای پیشگیری از بیماری ایدز، ارایه آموزش‌های جنسی به صورت معقول و تسهیل امر ازدواج برای جوانان است.

مرندی ادامه داد: عملكرد وزارت بهداشت در احداث كلینیك‌هایی برای ارایه آموزش‌های جنسی خوب است اما قطعا گستردگی لازم را ندارد.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان این‌كه بسیاری از جرم‌ها، جنایت‌ها، بزه‌ها و تجاوزاتی كه هر ساله در كشور صورت می‌گیرد از آثار دیر ازدواج كردن جوانان است، گفت: در بررسی مشخص شد حتی جرم و جنایت‌هایی كه در دانشگاه‌ها انجام می‌شود بیشتر بین مجردان است و متاهلان حتی تخلفات معمولی هم كمتر انجام می‌دهند، بنابراین باید تمام هم و غم ما تسهیل ازدواج در سنین پایین باشد و در عین حال باید به زوج‌هایی كه می‌خواهند ازدواج كنند آموزش درست جنسی ارایه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha