معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 570 مدرسه خشتی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارند که تا 2 سال آینده تمام آنها جمع آوری می شوند.

تمامی مدارس خشتی در سیستان و بلوچستان جمع آوری می شوند

سلامت نیوز: معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: 570 مدرسه خشتی در استان سیستان و بلوچستان وجود دارند که تا 2 سال آینده تمام آنها جمع آوری می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا مرتضی رئیسی دوشنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه سیستان در سرسرای فرمانداری زابل اظهار داشت: هزار و 700 میلیارد ریال در سالجاری جدا از بودجه های ملی و استانی برای تعادل بخشی به فضاهای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.
وی گفت: سرانه فضای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان زیر میانگین کشوری است و باید بیشتر منابع دولتی، سایر نهادها و خیران به این استان هدایت شوند.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش نگاه این نهاد را در موضوعات عمرانی معطوف به مناطق محروم دانست و گفت: همه پیگیری و جهت گیری ها در مناطق محروم به خصوص در سیستان و بلوچستان است.
رئیسی گفت: سال گذشته 11 هزار و 400 کلاس در قالب 2 هزار طرح با یک میلیون 550 متر مربع به سرانه فضای آموزشی کشور اضافه شده است.
وی ادامه داد: پنج درصد کلاس درس، 10 درصد طرح ها و بیش از سه درصد زیربناها مربوط به سیستان وبلوچستان بوده است.
وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران فضای آموزشی در دورترین نقاط کشور ایجاد کرده است تا تمام استعدادها شکوفا شود.
امام جمعه زابل نیز ایجاد طرح روستا مرکزی، احداث مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران، افزایش مدارس شبانه روزی، اتمام طرح های نیمه تمام، راه اندازی دانشگاه فرهنگیان و تجهیز و نوسازی مدارس را در حوزه سیستان خواستار شد.
حجت الاسلام علی اکبر کیخا اظهار داشت: استعدادها در منطقه با مدیریت صحیح شکوفا می شود.
فرماندار زابل نیز گفت: نگاه ویژه رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید به این منطقه برای تحقق عدالت اجتماعی سبب شده تمام مسئولان در این راستا تلاش کنند.
هوشنگ ناظری اظهار داشت: بازماندگان از تحصیل، سوء تغذیه، اعتیاد و عدم اشتغال از جمله مشکلات منطقه سیستان است.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز در شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha