دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی 17 مه 2016 برابر با 28 اردیبهشت ماه جاری خواستار استفاده از نیروی فناوری به منظور آفرینش آینده‌ای بهتر برای همه شد.

فراخوان بان کی مون برای استفاده از فناوری برای آینده بهتر

سلامت نیوز: دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی 17 مه 2016 برابر با 28 اردیبهشت ماه جاری خواستار استفاده از نیروی فناوری به منظور آفرینش آینده‌ای بهتر برای همه شد.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
 
در حال حاضر جامعه بین‌المللی پیرامون دستورکار 2030 برای توسعه پایدار بسیج شده‌ که توان بالقوه زیاد فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای تسریع پیشرفت بشر، پر کردن شکاف دیجیتالی، و پیشبرد دانش به رسمیت می شناسد. 17 آرمان توسعه پایدار، به منظور درک چشم‌انداز کلی زندگی سرشار از کرامت برای همه مردم، به ویژه به کارگیری فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات را ایجاب می‌کند.
 
این فناوری­ها راه‌حل‌هایی هوشمندانه برای پرداختن به تغییرات اقلیمی، گرسنگی، فقر و سایر چالش‌های جهانی ارائه می‌دهند. همچنین ابزارهای کلیدی ارائه مراقبت‌های سیار سلامت و دسترسی به آموزش، توانمندسازی زنان، بهبود بازدهی تولیدات صنعتی و کشاورزی، و حفاظت از محیط زیست هستند.

شرکت‌های تازه تأسیس و قطب‌های فناوری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات، به عنوان محرک‌ راه‌حل‌های نوآورانه و عملی می‌توانند در رشد فراگیر مشارکت کنند. بنگاه‌های کوچک و متوسط، بیش از 90 درصد تمام کسب و کارهای سراسر جهان را تشکیل داده و برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه نمایانگر راهی برای خروج از فقر هستند.

جوانان به ویژه در استفاده از فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات مهارت دارند. رهبران باید بر نوآوران جوانی سرمایه‌گذاری کنند که بخشی از بزرگترین نسل جوان تاریخ هستند. جوانان همانند کارآفرینان می‌توانند پیشگام فناوری تغییردهنده بوده، ایجاد شغل کنند و به تمامی اقتصادها سود برسانند.

اینجانب حکومت‌ها، کسب و کارها، و رهبران جامعه مدنی را به توسعه فناوری‌های جدیدی فرا می‌خوانم که تأثیر اجتماعی دیرپایی دارند. فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات می‌توانند جوامع فراگیرتری برای افراد دارای معلولیت خلق کنند. این فناوری‌ها می‌توانند به یادگیری کودکان و فعال ماندن سالمندان یاری رسانند. فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات قادر هستند مردم سراسر جهان را با دلیلی مشترک به یکدیگر پیوند دهد.

اجازه دهید در روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی، برای استفاده از نیروی فناوری به منظور آفرینش آینده‌ای بهتر برای همه مصمم باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha