سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 183085

بررسی‌ها نشان داده با انجام سه راهکار خانگی و موثر می‌توان نفخ و گردی شکم را درمان کرد.

سلامت نیوز:بررسی‌ها نشان داده با انجام سه راهکار خانگی و موثر می‌توان نفخ و گردی شکم را درمان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، شکم‌های گرد و برجسته یکی از بزرگ‌ترین مشکلات افراد به خصوص زنان است که علاوه بر کاهش زیبایی اندام، سبب پایین آمدن اعتماد به نفس می‌شود. تجربه و آزمایش‌های متعددی نشان داد استفاده از داروهای لاغری و عمل‌های جراحی متعدد به علت اثرهای جانبی فراوان نمی‌تواند راه حل مناسبی باشد.

بررسی‌های جدید نشان داده که با انجام سه ترفند معجزه‌آسا می‌توان در کوتاه‌ترین زمان به موثرترین شکل نفخ شکم را برطرف کرد و شکم را تخت و زیبا کرد. این سه ترفند از این قرار است:

آدامس نجوید
بسیاری افراد بر این باورند که آدامس جویدن می‌تواند با افزایش متابولیسم سبب لاغری و کاهش وزن شود. در حالی که بر اثر آدامس جویدن هوای بیشتری وارد سیستم گوارشی شده و سبب نفخ می‌شود به طوری که شکمتان مانند توپ باد می‌کند و گرد می‌شود.

برخی تحقیقات جدید نشان داده که بر خلاف باور عموم، آدامس‌های بدون شکر بیشتر سبب نفخ و باد کردن شکم می‌شود.

دور سدیم خط قرمز بکشید
سعی کنید کمتر از غذاهای نمکی و حاوی سدیم استفاده کنید. مصرف غذاهای آماده، اسنک‌ها و فست فودها را کاهش دهید. فراموش نکنید مواد افزودنی به بیشتر محصولات حاوی سدیم است. از این پس به برچسب محتویات محصولات بیشتر دقت کنید. نمک از جمله مواد غذایی است که سبب نفخ می‌شود و شکمتان را گرد می کند.

بیشتر آب بنوشید
در بیشتر موارد به علت وجود برخی مواد و مایعات نفخ‌آور، شکم برجسته و گرد می‌شود. نوشیدن آب به مقدار کافی از نفخ جلوگیری می‌کند و سموم و چربی‌های بدن را از طریق ادرار و تعرق دفع می‌کند. فراموش نکنید بیش از حد نوشیدن آب می‌تواند به اندازه کم آب نوشیدن خطرناک باشد. نوشیدن 8 لیوان آب متوسط می‌تواند مفید و موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha