شنبه ۱۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 18309

«رفتم دندانپزشکی و دندانم را با لیزر پر کردم.» این جمله برایتان آشنا نیست؟

خیلی از بیماران ترمیم دندان هایشان با مواد همرنگ دندان و نور دستگاه ویژه یی را که نور آبی تولید می کند، ترمیم دندان هایشان با لیزر می دانند، ولی این به هیچ وجه لیزر نیست بلکه دستگاهی ویژه به اسم «لایت کیور» است و نوری با طول موج خاص تولید می کند که می تواند مواد همرنگ دندان را به دندان تان بچسباند. استفاده از لیزر در دندانپزشکی نوین تکنیک جدیدی است که هم می تواند درد را هنگام درمان های دندانپزشکی کاهش دهد و هم دقت دندانپزشک را برای درمان بیماری های دهان و دندان افزایش دهد. اگر سری به مطب های دندانپزشکی مدرن در دنیا بزنید، دستگاه های لیزر را در کنار سایر تجهیزات دندانپزشکی می بینید. لیزر دست دندانپزشک شما را برای بسیاری از درمان های زیر باز می گذارد.

خلاصی از دست تومورهای خوش خیم؛ بسیاری از تومورهای موجود در دهان خوش خیم هستند که با استفاده از لیزرهای دندانپزشکی می توان این تومورها را بدون درد و خونریزی از دهان حذف کرد.

تشخیص و درمان به موقع پوسیدگی دندانی؛ همیشه پوسیدگی های بزرگ دندان از یک پوسیدگی کوچک آغاز می شوند. با استفاده از لیزر دندانپزشک شما می تواند کوچک ترین پوسیدگی ها را تشخیص دهد و به موقع درمان کند.

ترمیم دندان بدون بی حسی و فرز(دریل)های دندانپزشکی؛ اگر از لیزرهای ویژه تراش بافت سخت استفاده شود، دیگر نه نیازی به بی حسی وجود دارد، نه نیاز است صدای دریل های دندانپزشکی را تحمل کنید.

سفید کردن دندان ها؛ در حال حاضر در تمام دنیا اکثراً از مواد شیمیایی برای سفید کردن دندان ها در مطب ها استفاده می شود، ولی وقتی نور لیزر روی این مواد شیمیایی متمرکز شود، فرآیند سفید شدن سریع تر انجام شده و در نهایت از نتیجه کار راضی تر خواهید بود.

رهایی از حساسیت دندانی؛ گاهی اوقات دندان ها به دلایلی غیر از وجود پوسیدگی، نسبت به مواد غذایی سرد و گرم حساس و دردناک می شوند. لیزر، درمان جدیدی برای رهایی از شر این دردهای تند و تیز برای همیشه است چرا که با انعقاد پروتئین ها، دهانه لوله های ریز داخل ساختمان دندان را مسدود کرده و حساسیت دندانی بهبود می یابد.

انجام جراحی های بافت نرم بدون نیاز به بی حسی و بدون خونریزی؛ با استفاده از لیزر خونریزی از لثه بسیار کاهش می یابد زیرا طیف پرانرژی لیزر سبب لخته شدن سریع خون می شود.

کاهش خطر عفونت پس از اعمال دندانپزشکی؛ طیف پرانرژی لیزر میکروب های ناحیه را از بین می برد و احتمال خطر عفونت را کاهش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha