وزیر بهداشت گفت: تضمین تامین سلامت درگرو نظام ارتباطی مبتنی بر ساختاری پاسخگو ، آموزنده، اطلاع رسان، آگاهی بخش ، مشاوره و تامین کننده جریان آزاد اطلاع رسانی است.

تامین سلامت مردم درگرو نظام ارتباطی پاسخگو

سلامت نیوز:وزیر بهداشت گفت: تضمین تامین سلامت درگرو نظام ارتباطی مبتنی بر ساختاری پاسخگو ، آموزنده، اطلاع رسان، آگاهی بخش ، مشاوره و تامین کننده جریان آزاد اطلاع رسانی است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهدشت، دکتر سید حسن هاشمی در پیامی به مناسبت روز روابط عمومی ضمن قدردانی از تلاش همکاران حوزه‌های مختلف روابط عمومی تاکید کرده است: روابط عمومی نقشى بسیار اساسى در پیشبرد اهداف عالیه نظام سلامت ایفا می‌کند.

متن کامل پیام وزیر بهداشت به مناسبت 27 اردیبهشت ماه (روز روابط عمومی) به شرح زیر است:

به نام خدا

بدون شک پس از نیازهای آحاد بشر به غذا ، پوشاک و مسکن که همواره از آنها به عنوان نیازهای اساسی و اولیه انسان یاد می‌شود، ایجاد و تسهیل ارتباط با هم نوع و محیط یکی از اساسی ترین نیاز هاى انسان از گذشته تا امروز بوده است.

روابط عمومى در ساختار وزارت بهداشت هرچند تعریفى مشابه سایر ارگان‌ها دارد ولى به دلیل گستره وسیع و تنوع فعالیت این وزارتخانه وظیفه بسیار سنگینى را بر عهده خواهد داشت.

تضمین تامین سلامت درگرو نظام ارتباطی مبتنی بر ساختاری پاسخگو ، آموزنده، اطلاع رسان، آگاهی بخش ، مشاوره وتامین کننده جریان آزاد اطلاع رسانی است.

کارکنان روابط عمومى وزارت بهداشت چه در ستاد مرکزى و چه در استان ها و دانشگاه های علوم پزشکی، از یک سو با مردمی در ارتباط هستند که غالبا به دلیل وجود مشکلات درمانی خود یا اعضای خانواده شان تحت فشار روحی و روانى شدید هستند و از سوی دیگر پل ارتباطى کادر بهداشت و درمان کشور و مشکلات آنها با وزارت بهداشت هستند.

ایفای نقش‌های متنوعی همچون کاهش تعارضات درونی وبیرونی ، گفتگو و متقاعد کردن، معرفی اهداف، جایگاه، برنامه و دستاوردهای حاصل از عملکرد ، ایجاد جریان آزاد اطلاعات وجلب اطمینان و اعتماد آحاد جامعه از اهم وظایف چنین مجموعه ای است.

این درحالی‌ست که همگام با بروز پدیده انفجار اطلاعات و گسترش روز افزون محتوای دانش بشری، ارتقاء سطح اندیشه و سواد خبری و سایر تحولات اجتماعی ، شاهد افزایشی قابل ملاحظه در کمیت وکیفیت مطالبات مردم می‌باشیم. اجابت این مطالبات ، باری مضاعف را بر ذهن و دوش شما بعنوان طلیعه داران آگاهی بخشی می‌گذارد. در چنین شرایطى روابط عمومى به عنوان پیشانى و پیشخوان وزارت بهداشت نقشى بسیار اساسى در پیشبرد اهداف عالیه نظام سلامت ایفا می‌کند که اگرچه شاید این نقش آنچنان که باید و شاید به چشم نیاید، بنده به عنوان وزیر بهداشت از آن مطلعم.

روز بیست و هفتم اردیبهشت ماه که در سالنامه به عنوان « روز روابط عمومى» ثبت شده است، بهانه ای است تا از تلاش و زحمات بی شائبه شما عزیزان در حوزه‌های مختلف روابط عمومى قدردانی نموده و از درگاه خداوند منان براى شما موفقیت، سعادت، نیکبختی و سلامت آرزو کنم.امیدوارم که در ادامه این مسیر با آگاهی از مسوولیت خطیر خود در روابط عمومی با تلاش و آگاهى هرچه بیشتر گام بردارید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha