سؤالاتی از جمله سرنوشت اخراج دختران محصل باردار در مدارس و عدم‌اجرای کامل مرخصی زایمان در نشست خبری روز ملی جمعیت بی‌پاسخ ماند.

سلامت نیوز: سؤالاتی از جمله سرنوشت اخراج دختران محصل باردار در مدارس و عدم‌اجرای کامل مرخصی زایمان در نشست خبری روز ملی جمعیت بی‌پاسخ ماند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از تسنیم، در نشست خبری مسئولان دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت چندین سؤال با موضوع مباحث جمعیتی و تسهیلاتی که باید طبق قانون به مردم داده شود پرسیده شد ولی این سؤالات بی‌پاسخ ماند.

براین اساس در این نشست خبری که محمداسماعیل مطلق ــ مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت به‌همراه معاون فنی خود و همچنین رئیس اداره جوانان و در نهایت سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت حضور داشتند 2 پاسخ کلیدی از جمله سرنوشت اخراج دختران محصل باردار از مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش و همچنین عدم تخصیص 9 ماه مرخصی کامل زایمان به‌علت بی‌اطلاعی این مسئولان بی‌پاسخ ماند و در این راستا هرکدام از این مسئولان از جمله مطلق، اسلامی و رفیعی‌فرد درباره سرنوشت اخراج دختران محصل باردار از مدارس توسط آموزش و پرورش ابراز بی‌اطلاعی و در این باره از هر نوع اظهارنظری خودداری کردند.

همچنین مطلق ــ مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره عدم تخصیص کامل مرخصی زایمان به‌دلیل اجرا نکردن قوانین توسط سازمان تأمین اجتماعی فقط به این مسئله اکتفا کرد که این مشکل عدم تخصیص 9 ماه مرخصی کامل در بخش خصوصی بیشتر مشاهده شده است و وزارتخانه‌های بهداشت، نفت، آموزش و پرورش و حتی وزارت تعاون این مدت مرخصی را برای نیروهای خود اجرا می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت، جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت درباره چرایی اجرا نشدن مرخصی کامل زایمان این مسئله را منوط و معطوف به ورود و حمایت بیشتر وزارت صنعت کرد و در نهایت به این مسئله اشاره کرد که وزارت بهداشت برای زنان باردار زیر 18 سال و بالای 35 سال مراقبت‌های بیشتری در نظر می‌گیرد و دانشگاه‌ها نیز باید به دانشجوهای زن باردار برای تسهیلات بیشتر از جمله درس خواندن در منزل و در نهایت فرصت امتحانی بیشتر به آنان این موارد را لحاظ کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha