قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به کاهش رشد جمعیت در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: این موضوع سبب شده تا زنگ خطر سالمندی در کشور به صدا درآید.

سلامت نیوز: قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به کاهش رشد جمعیت در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: این موضوع سبب شده تا زنگ خطر سالمندی در کشور به صدا درآید.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، دکتر شاهین آخوندزاده سه شنبه شب در مراسم افتتاحیه دومین کنگره بین المللی تولید مثل در سالن همایش های رازی افزود: در سال 1390، 4.5 درصد جمعیت کشور سالمند بودند که این درصد در سال 1400 به 10 درصد و در سال 1415 به حدود 25 درصد خواهد رسید.


وی اظهار کرد: کاهش رشد جمعیت و میزان باروری در کشور در چند سال اخیر به عنوان تهدید محسوب شده و این موضوع نگرانی هایی را برای جامعه علمی و سیاستگذاران به همره آورده است.


آخوندزاده به لزوم آگاهی رسانی به مردم نسبت به فرزندآوری تاکید کرد و افزود: تاخیر در فرزندآوری، آسیب های تک فرزندی، بارداری پرخطر و کاهش مرگ و میر مادران باردار از جمله موضوعاتی است که مردم باید نسبت به آن آگاهی کامل پیدا کنند.


وی به تخصیص منابع مالی به مراکز درمانی ناباروری دانشگاهی اشاره و اظهار امیدواری کرد که این اقدام سبب ارتقا خدمات درمانی و تشخیصی این مراکز شود.
قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بیان کرد: در دو دهه گذشته تحقیقات و فناوری در حوزه تولید مثل رشد قابل توجهی داشته است. شاخص بین المللی در خصوص تعداد مقالات نشان دهند جایگاه مناسب ایران در منطقه و حتی در مقایسه با کشورهای اروپایی است.

** سرمایه گذاری در درمان ناباروری باید افزایش یاید
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بیمارستان های خصوصی در این مراسم بر لزوم افزایش سرمایه گذاری در درمان ناباروری کشور تاکید کرد و گفت: باید کمک کنیم تا مراکز ناباروری بخش خصوصی در کشور گسترش یابد.
محمدرضا نوروزی افزود: در حال حاضر 82 درصد خدمات درمانی ناباروری توسط مراکز ناباروری بخش خصوصی ارائه می شود.
وی با اشاره به اینکه 35 درصد از زوح های ناباروری به درمان پیشرفته نیاز دارند، بیان کرد: در حال حاضر ما در این بخش عقب تر از نیاز زوجین نابارور هستیم و باید برنامه ریزی برای ارائه خدمات درمانی ناباروری مناسب به همه زوج های نیازمند صورت گیرد.
نوروزی به کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر به ازای هر زن 1.2 زایمان صورت می گیرد که این رقم در سال های گذشته 2 تا 3 زایمان بوده است. نرخ رشد جمعیت بین سال های 1415 تا 1425 در کشور به صفر درصد خواهد رسید.
دومین کنگره بین المللی تولید مثل، اولین کنگره بین المللی علوم سلامت باروری و فرزندآوری و دومین جشنواره برترین های حوزه تولید مثل به صورت همزمان از 29 تا 31 اردیبهشت ماه در سالن همایش های رازی تهران برگزار می شود.




 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha