چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 183157

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (سه‌شنبه) در یک کنفرانس خبری به ورزشکاران و کسانی که برای بازی‌های المپیک ریو دو ژانیرو به برزیل سفر می‌کنند توصیه کرد که اقدامات احتیاطی برای مقابله با ویروس زیکا را رعایت کنند.

توصیه‌ سازمان جهانی بهداشت در آستانه المپیک ریو

سلامت نیوز:دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (سه‌شنبه) در یک کنفرانس خبری به ورزشکاران و کسانی که برای بازی‌های المپیک ریو دو ژانیرو به برزیل سفر می‌کنند توصیه کرد که اقدامات احتیاطی برای مقابله با ویروس زیکا را رعایت کنند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایسنا، وی در عین حال تاکید کرد که هیچ لزومی برای لغو بازی‌های المپیک وجود ندارد.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: هرچه بیشتر درباره زیکا می‌دانیم نگرانی‌مان هم بیشتر می‌شود. همانطور که قبلا هم گفتم خطر ویروس زیکا در طول این سال‌ها تغییر پیدا کرده است.

در مقابل وزیر ورزش برزیل در یک گفتگوی تلفنی با رییس کمیته بین‌المللی المپیک از آمادگی این کشور برای مقابله با ویروس زیکا خبر داد و تاکید کرد که بازی‌ها بر اساس برنامه تعیین شده برگزار خواهند شد.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: اکنون مبارزه با ویروس زیکا و پیشگیری از انتشار آن در حوزه امنیت عمومی است و مساله خیلی مهم این است که در حال حاضر برزیل یک پیام مثبت برای جهان دارد. ما کاملا آماده‌ایم و از جامعه جهانی، سازمان های بین‌المللی و نمایندگان کشورها دعوت می کنیم تا بیایند و از نزدیک آمادگی ما را ببینند.

سازمان جهانی بهداشت به زنان باردار توصیه کرده است که در طول بازی‌ها المپیک امسال از حضور در برزیل خودداری کنند.

به گزارش یورونیوز، تاکنون بیشترین موارد ابتلا به ویروس زیکا در برزیل گزارش شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha