چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 183213

سلامت نیوز:رییس مرکز مهر رضوی گفت: بهترین زمان غربالگری سرطان 35 تا 40 سالگی است و باید هر 5 سال یکبار معاینه انجام شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی گرجی رییس مرکز مهر رضوی امروز در اولین همایش بین المللی سرطان در بیمارستان فوق تخصصی رضوی در خصوص زمان راه اندازی و ویژگی‌های این مرکز گفت: طراحی اولیه مرکز مهر رضوی یک سال و نیم پیش در سه فاز انجام شد.

 وی افزود: درمان خدمات بالینی در کنار مسایل جانبی به صورت هفتگی یا ماهانه و رایگان صورت می گیرد.

گرجی تاکید کرد: نباید مسائل بهداشتی در کشور منتظر اقدامات و کمک‌های دولت بماند.

 رییس مرکز مهر رضوی با بیان اینکه در مرکز کلینیک غربالگری و پذیرش بیماران، هیچ بیماری کمتر از 30 دقیقه معاینه نمی‌شود، بیان کرد: در 9 ماه گذشته برای حدود 13 بیمار در غربالگری تشخیص کنسر اولیه داده شد.

وی افزود: تصمیم درمان در کمیسیون پزشکی شامل رادیولوژیست، پاتولوژیست و جراح گرفته می شود.

گرجی در خصوص کلینیک های روانشناسی و هنر درمانی گفت: کلینیک روانشناسی برای حمایت روانی بیمار و خانواده به صورت هفتگی و ماهانه و کلینیک هنر درمانی نیز برای کنترل اضطراب و تنش بیماران ایجاد شده است.

وی ادامه داد: کلینیک معنویت درمانی نیز به تازگی افتتاح و استقبال خوبی هم از آن شده است.

رییس مرکز مهر رضوی عنوان کرد: طی 9 ماه اخیر 5 هزار و 674 مورد بیمار در کلینیک های مختلف مورد بررسی قرار گرفته‌اند که 727 مورد غربالگری، 2 هزار و 564 مشاوره روانشناسی و 405 مورد هنر درمانی شده‌اند و همه خدمات به صورت رایگان است.

وی ادامه داد: این برنامه تا 6 روز آینده ادامه دارد که از ابتدای این طرح بیش از 450 بیمار پذیرش و تعدادی جراحی و درمان شدند.

گرجی با بیان اینکه بهترین زمان غربالگری سرطان 35 تا 40 سالگی است، افزود: بعد از 35 سالگی باید معاینات هر 5 سال یکبار تکرار شود.

رییس مرکز مهر رضوی در خصوص فعالیت‌های پژوهشی این مرکز عنوان کرد: مرکز تحقیقات کنسر این مرکز 4 ماه قبل با حضور 80 دانشجو شروع به کار کرده و مرکز شفای تهران و بیمارستان رضوی در زمینه سلول های بنیادی به صورت مشترک فعالیت‌های پژوهشی انجام می دهند.

در ادامه سعید هاشم زاده رییس بیمارستان رضوی مشهد با بیان اینکه هر روز یک روش درمانی جدید در حوزه تشخیص و درمان سرطان کشف می شود گفت: اگر درمان سرطان نیمه کاره بماند تومور در جای دیگر بدن ریشه دوانده در نتیجه درمان بسیار دشوار می شود.

هاشم زاده ضمن تاکید بر لزوم توجه به تغذیه در بیماران سرطانی عنوان کرد: اغلب بیمارانی که شیمی درمانی می کنند، به لاغری مفرط دچار می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha