مدیرکل آمار جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: جمعیت ایران به مرز 80 میلیون نفر رسید.

جمعیت ایران به 80 میلیون نفر رسید

سلامت نیوز: مدیرکل آمار جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: جمعیت ایران به مرز 80 میلیون نفر رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر محزون روز چهارشنبه در همایش روز ملی جمعیت (30 اردیبهشت) گفت: ایران از نظر جمعیتی در دنیا دارای رتبه 17 در آسیا رتبه 9 و در منطقه رتبه 3 را دارد.


وی خاطرنشان کرد: کلیدواژه جمعیت تغییر کرده و یکی از این تغییرات بحث زمستانی جمعیت است که در دنیا به سمت چالش جمعیتی پیش می رویم.
این مسئول خاطرنشان کرد: ایران کشوری با بیشتری کاهش باروری به عنوان یک واقعیت مطرح است.
وی ادامه داد: ایران در بین 26 کشور در منطقه رتبه 25 را دارد.


محزون با بیان اینکه سیاست های کلی جمعیتی کشور در 30 اردبهشت سال 93 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ گردید، یادآورشد: در این ابلاغیه به مسائل کمی و کیفی جمعیت از جوانب مختلف پرداخته شده است.
مدیرکل آمار جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه اکنون در یک فرصت و پنجره طلایی جمعیت قرار داریم گفت: باید از این فرصت استفاده شود.


وی با تاکید بر این که سازمان ثبت احوال در تهیه آمار جمعیتی در کشور نقش اساسی دارد نیز خاطرنشان کرد: باید به زیرساخت هایی که سازمان ثبت احوال دارد مانند پایگاه اطلاعات جمعیتی که لحظه به لحظه جمعیت را رصد می کند در موضوع سیاست های جمعیتی توجه شود.


محزون خاطرنشان کرد: اگر رویه موالید و فرزندآوری همانند روال فعلی ادامه پیدا کند در آینده با توقف و بعد از آن با رشد منفی جمعیت مواجه خواهیم شد.
وی با اشاره به ضرورت برگزاری همایش روز ملی جمعیت ابراز امیدواری کرد که باید از این فرصت ها استفاده کنیم تا براساس سیاست های کلی جمعیت و سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، برنامه ریزان و تصمیم گیران استفاده بهینه کنند.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha