چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: 183243

زودانزالی، شایع ترین نوع اختلال انزال در مردان است که باعث افزایش استرس در فرد به هنگام برقراری رابطه جنسی می‌شود و بروز این مشکل را مضاعف می‌کند.

عامل اختلال انزال در مردان چیست؟

سلامت نیوز:زودانزالی، شایع ترین نوع اختلال انزال در مردان است که باعث افزایش استرس در فرد به هنگام برقراری رابطه جنسی می‌شود و بروز این مشکل را مضاعف می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامتیسم، سه نوع اختلال انزال در مردان وجود دارد: زودانزالی، دیرانزالی و پس‌رفت انزالی. در برخی از موارد، علت بروز زودانزالی و دیرانزالی، فاکتورهای روانی است مانند داشتن اعتقادها خشک مذهبی که باعث می‌شود فرد به عمل زناشویی به چشم انجام گناه نگاه کند، نداشتن جذابیت برای فرد مقابل و پشت سر گذاشتن یک حادثه تلخ.

زودانزالی، شایع ترین نوع اختلال انزال در مردان است که باعث افزایش استرس در فرد به هنگام برقراری رابطه جنسی می‌شود و بروز این مشکل را مضاعف می‌کند.برخی از داروهای ضدافسردگی ممکن است بر انزال تأثیر بگذارند و در کارکرد عصب‌های نخاعی و کمر اختلال ایجاد کنند.

پس‌رفت انزال، نوعی اختلال است که بیشتر در مردان مبتلا به دیابت مشاهده می‌شود. در این مشکل، مایع منی به جای اینکه به خارج از آلت تناسلی هدایت شود، به سمت عقب برمی‌گردد و وارد مثانه می‌شود. این اتفاق به علت ضعف در سیستم عصبی مثانه رخ می‌دهد و دهانه مثانه به قدری محکم نیست که جلوی مایع را بگیرد و در نتیجه مایع به داخل مثانه بازمی‌گردد.


در برخی دیگر از مردان، پس‌رفت انزال، پس از انجام عمل جراحی بر دریچه مثانه یا پروستات و یا عملی مربوط به بخش تحتانی بدن رخ می‌دهد. به طور کلی اکثر داروهایی که برای رفع مشکلات روحی استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث بروز اختلالات انزالی در مردان شوند.
منبع:Web MD

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha