مسئولین آزمایشگاه های تشخیص پزشکی شهر تهران، نسبت به خطر تعطیلی آزمایشگاه های پزشکی به دلیل ثابت ماندن تعرفه های آزمایشگاهی هشدار دادند.

خطر تعطیلی آزمایشگاه های پزشکی/ هیئت وزیران ورود کند

سلامت نیوز:مسئولین آزمایشگاه های تشخیص پزشکی شهر تهران، نسبت به خطر تعطیلی آزمایشگاه های پزشکی به دلیل ثابت ماندن تعرفه های آزمایشگاهی هشدار دادند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، امروز چهارشنبه بیست و نهم اردیبهشت ماه ۹۵ جلسه ای پیرامون مشکلات عدیده ای که به واسطه کاهش تعرفه خدمات آزمایشگاهی ایجاد شده است با حضور مسئولین آزمایشگاه های بیمارستان های خصوصی و آزمایشگاه های بزرگ تشخیص پزشکی شهر تهران در سالن اجتماعات بیمارستان مهراد برگزار گردید.

در سال ۱۳۹۳ ارزش نسبی خدمات آزمایشگاهی تصویب شده توسط هیئت وزیران اجرا نشد و با کارشناسی های صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، در سال ۱۳۹۴ ۲۰۰۰۰K تومان به ۱۷۰۰۰K تومان کاهش یافت. بنابراین آزمایشگاه ها تنها گروه پزشکی هستند که پس از طرح تحول نظام سلامت کاهش تعرفه داشته اند.

در اوایل سال ۱۳۹۴ وزیر بهداشت، کارشناسی هزینه تمام شده آزمایش ها را به انجمن های آزمایشگاهی واگذار نمود که آنها نیز طی ۸ ماه با استفاده از متخصصین و کارشناسان اقتصاد سلامت کارشناسی های علمی مورد نیاز را انجام داده و به وزیر اعلام نمودند تا به دبیرخانه شورای عالی بیمه ارجاع داده شود.

در پایان این جلسه مسئولین و سهامداران آزمایشگاه های بیمارستان های خصوصی و آزمایشگاه های بزرگ تشخیص پزشکی شهر تهران عنوان نمودند عدم تصویب هزینه تمام شده خطرات بسیار جدی برای آزمایشگاه ها به همراه خواهد داشت و خواستار تصویب هزینه تمام شده آزمایشگاه ها از هیئت وزیران شدند.

   




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha