مدیرکل دفتر برنامه‌ ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از پوشش بیمه ای خدمات مشاوره ازدواج به جوانان همزمان با هفته ملی جوان خبر داد و گفت: آمار مراجعات به این مراکز نشان می ‌دهد که بسیاری از جوانان برای تشکیل خانواده به گذراندن دوره های مشاوره تمایل دارند.

خدمات مشاوره ازدواج جوانان بیمه شد

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر برنامه‌ ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از پوشش بیمه ای خدمات مشاوره ازدواج به جوانان همزمان با هفته ملی جوان خبر داد و گفت: آمار مراجعات به این مراکز نشان می ‌دهد که بسیاری از جوانان برای تشکیل خانواده به گذراندن دوره های مشاوره تمایل دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،ناصر صبحی،  با اشاره به برنامه های دفتر تعالی خانواده در هفته ملی جوان اظهار داشت: یکی از اصلی ترین برنامه هایی که ما در دفتر ازدواج و تعالی خانواده دنبال می کنیم، بحث ازدواج و مشاوره به جوانانی است که قصد تشکیل خانواده دارند. بنابراین برنامه ریزی سال 95 را به تقویت فعالیت این مراکز متمرکز کرده ایم.
 
تقویت مراکز مشاوره در 7 استان دارای بیشترین آمار طلاق
 
مدیرکل دفتر برنامه‌ ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان افزود: با توجه به اینکه استان های تهران، البرز، مازندران، قم، گیلان، اصفهان و خراسان رضوی بیشترین آمار طلاق در کشور را دارا هستند، بنابراین اولویت ما تقویت مشاوره های ازدواج در این استان هاست.
 
این مقام مسئول در وزارت جوانان درخصوص هزینه مراکز مشاوره نیز گفت: یکی از مواردی که توانستیم برای هفته ملی جوان دنبال کنیم خدمات بیمه ای مراکز مشاوره ازدواج بود که خوشبختانه این اقدام همزمان با هفته ملی جوان انجام شده و خدمات دوره های مشاوره تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.
 
وی درخصوص فعالیت مراکز جدید مشاوره ازدواج نیز گفت: در حال حاضر 55 مرکز تخصصی مشاوره ازدواج در کشور فعال هستند و تعدادی نیز در انتظار اخذ مجوز برای شروع فعالیت قرار دارند.
 
صبحی تصریح کرد: آموزش‌ های مختلف پیش از ازدواج، حین ازدواج و پس از ازدواج برای جوانان در آستانه ازدواج و برای زوجینی که در دوره آشنایی و عقد و عروسی هستند ضرورت دارد.
 
آمار مراجعه جوانان به مراکز مشاوره ازدواج
 
وی درخصوص آمار مراجعه جوانان به مراکز مشاوره ازدواج گفت: خوشبختانه آمار مراجعات به این مراکز و همچنین درخواست برای تاسیس مراکز جدید نشان می ‌دهد که بسیاری از جوانان برای تشکیل خانواده به گذراندن دوره های مشاوره تمایل دارند و از آنجا که درخواست های طلاق در 5 سال اول زندگی ثبت می شود لذا گذراندن دوره های آموزشی مشاوره برای جوانان از اهمیت برخوردار است.
 
به گفته این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان، در سال گذشته بیش از یک میلیون نفر از خدمات مشاوره ای قبل از ازدواج بهره مند شدند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha