رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت گفت: مقرر شد توزیع شیر در مدارس از 15 مهر تا اواخر اسفند ماه و در زمانی فعالیت مدارس انجام شود و در این بازه زمانی 70 نوبت شیر در بین دانش آموزان توزیع شود.

70 نوبت شیر در مدارس توزیع می‌شود

سلامت نیوز:رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت گفت: مقرر شد توزیع شیر در مدارس از 15 مهر تا اواخر اسفند ماه و در زمانی فعالیت مدارس انجام شود و در این بازه زمانی 70 نوبت شیر در بین دانش آموزان توزیع شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، علیرضا دلاوری، مشاور وزیر بهداشت و رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اظهار کرد: اجرای طرح توزیع شیر در مدارس به دلیل اهمیت جامعه هدف یعنی سنین ابتدایی و راهنمایی است.

وی گفت: این طرح خوشبختانه در دو سال اخیر و در دولت یازدهم روند رو به رشد داشته است و تعداد دفعات دریافتی شیر مدارس بیشتر شده است.

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی وزارت بهداشت افزود: مقرر شده است که توزیع شیر در مدارس از 15 مهر تا اواخر اسفند ماه و در زمانی فعالیت مدارس انجام شود ضمن این که در این زمان احتمال خرابی شیر کمتر نیز است.

دلاوری گفت: با توجه به معضلاتی که در نگهداری شیر وجود دارد و به علت جلوگیری از فساد آن میزان مصرف شیر استریلیزه در مدارس افزایش یافته است و در حال حاضر توزیع شیر استریلیزه در مدارس 60 درصد و شیر پاستوریزه 40 درصد است.

وی ادامه داد: تعداد موارد شیر توزیع شده در مدارس باید 70 نوبت باشد که براساس گزارش دریافت شده در سال تحصیلی کنونی، 55 نوبت شیر در مدارس ابتدایی و راهنمایی توزیع شده است.

مشاور وزیر و رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی یادآور شد: در این جلسه چالش‌های مربوط به تامین منابع مالی پایدار این طرح مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد در این خصوص با سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفتگو شود تا بتوانیم در زمان‌های ذکر شده ( 15 مهر تا اواخر اسفند ماه) در مدارس تعداد 70 مورد شیر توزیع کنیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha