پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 183276

بدن هر انسانی به چربی غذایی نیاز دارد. چربی سالم احساس سیری را افزایش می دهد، سوخت و ساز بدن را به حداکثر می رساند، از بدن در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند ، روند انتقال مواد مغذی را در بدن سرعت می دهد و جذب ویتامین محلول در چربی را بیشتر می کند .

چربی هایی که لاغر می کند

سلامت نیوز: بدن هر انسانی به چربی غذایی نیاز دارد. چربی سالم احساس سیری را افزایش  می دهد، سوخت و ساز بدن را به حداکثر می رساند، از بدن در برابر بیماری های قلبی محافظت می کند ، روند انتقال مواد مغذی را در بدن سرعت می دهد و جذب ویتامین محلول در چربی را بیشتر می کند .

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از روزنامه خراسان، ناگفته نماند که بیشتر غذا های دارای  چربی دارای مواد  مغذی مهم از ویتامین گرفته تا مواد معدنی و رادیکال های آزاد است.اما سوالی که پیش می آید این است که کدام چربی را باید و کدام را نباید مصرف کرد؟


*شکلات تلخ
حاوی بالاترین میزان کره کاکائوی خالص است که روند هضم چربی های اشباع شده به نام اسید استئاریک را کُند می کند.از آن جا که زمان بیشتری برای پردازش  می برد باعث کاهش وزن می شود.علاوه بر چربی های سالم حاوی آنتی اکسیدان هایی مانند پلی فنولز است که با رادیکال های آزاد مقابله می کند و روند خون رسانی به مغز را بهبود می دهد.
 
*آجیل
 چربی های  اشباع نشده در این خوراکی  ژن هایی را که ذخیره چربی را کاهش می دهد و سوخت و ساز انسولین را بهبود می بخشد فعال  می کند.
 
*تخم مرغ کامل
چربی زرده تخم مرغ بیشتر چربی  اشباع نشده است و به روند کاهش میزان کلسترول مضر کمک می کند.علاوه بر آن ماده ای به نام کولین در آن، مکانیزم سوخت وساز چربی در اطراف کبد  را  تحریک می کند.
 
*ماست یونانی
سرشار از پروتئین،کلسیم و پروبیوتیک  برای  کاهش وزن مفید است.به خصوص ماست پر چرب  که نسبت به کم چرب دارای پروتئین  و چربی بیشتر و قند کمتر است در نتیجه گرسنگی را برطرف می کند.پروتئین دیرتر شکسته می شود و چربی نیز احساس سیری ایجاد می کند.
 
*روغن زیتون
 سر شار از پلی فنولز است که با سرطان مقابله می کند و دارای تک چربی اشباع نشده  از جمله اسید اولئیک است که قلب را تقویت می کند .این نوع چربی باعث کاهش وزن می شود.
 
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • samenta ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۰
    0 0
    مرسی خوب بود