قائم مقام وزیر بهداشت گفت: هیأت امنایی شدن وزارت بهداشت ارتباطی به کاهش نظارت بر آن ندارد، این تصمیم مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و برای فقط ۲ هزار نفر از کارکنان ستادی عملیاتی می‌شود.

هیأت امنایی شدن وزارت بهداشت، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است

سلامت نیوز: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: هیأت امنایی شدن وزارت بهداشت ارتباطی به کاهش نظارت بر آن ندارد، این تصمیم مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و برای فقط ۲ هزار نفر از کارکنان ستادی عملیاتی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، ایرج حریرچی در گفت‌وگو با فارس، گفت: بحث هیأت امنایی شدن وزارت بهداشت، موضوعی است که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شده است و سوءتفاهم مطرح شده مبنی بر اینکه برخی از دوستان وجود دارند که هر اتفاقی می‌افتد در وزارت بهداشت، بنای مخالفت می‌گذارند، در رابطه با این مصوبه اطلاعات درستی ندارند.

وی ادامه داد: بحث هیأت امنایی شدن وزارت بهداشت، مشابه وزارت علوم است و فقط برای کارکنان ستادی وزارت بهداشت که 2 هزار نفر هستند مطرح شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: این اتفاق مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است و در مقابل، عملکرد وزارتخانه، تخصیص اعتبارات و بودجه‌ریزی تابع قوانین دولت است.

حریرچی در پاسخ به این سؤال که آیا نظارت بر عملکرد وزارت بهداشت کاهش می‌یابد، گفت:‌ پیشنهاد می‌دهم افرادی که این نظر را دارند، متن مصوبه را از شورای عالی انقلاب فرهنگی بگیرند، یا ما تقدیم آنها کنیم. وزارت علوم چندین سال پیش هیأت امنایی شد و این منتقدین بروند ببینند آیا چنین اتفاقی در آن افتاده یا خیر.

حریرچی ادامه داد: طبق متن مصوبه، هیأت امنایی شدن صرفاً برای کارکنان است، علت اصلی هم این بوده که 420 هزار نفر در وزارت بهداشت کار می‌کنند که 2 هزار نفر آنها در ستاد هستند، بنابراین نمی‌توان برای 418 هزار نفر یک مکانیزم و برای 2 هزار نفر دیگر مکانیزم پرداخت متفاوتی وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در عین حال، کمبودهای شدیدی در ستاد داشته‌ایم، مانند اینکه نیرو از هیچ دانشگاهی نمی‌آمد و مسائلی از این دست که باعث محدودیت‌های وزارت بهداشت شده بود که این مسائل با هیأت امنایی شدن رفع می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: بنابراین، ارتباطی به اینکه می‌گویند نظارت بر سلامت چه می‌شود، یا نظارت‌ها کم می‌شود ندارد، معتقدم منتقدان اگر متن مصوبه را ببینند، نظرشان عوض می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha