دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 18335

دبیر‌کل سازمان ملل متحد گفت:‌ زنان اولین قربانیان تغییرات اقلیمی در جهان محسوب می‌شوند و باید به آن‌ها توجه کرد. با این حال، می‌توانند در زمینه برنامه توسعه هزاره و مقابله با تغییرات جوی تدابیری بیندیشند.

دبیر‌کل سازمان ملل متحد در آستانه کنفرانس کپنهاگ گفت:‌ زنان اولین قربانیان تغییرات اقلیمی در جهان محسوب می‌شوند و باید به آن‌ها توجه کرد. با این حال، می‌توانند در زمینه برنامه توسعه هزاره و مقابله با تغییرات جوی تدابیری بیندیشند.
«بان کی‌مون»، دبیر‌کل سازمان ملل متحد در نشست بین‌المللی زنان در نیویورک گفت: زنان اگرچه قربانیان اصلی و اولیه تغییرات جوی در جهان محسوب می‌شوند، اما خود می‌توانند شانه به شانه مردان و رهبران کشورها با تغییرات جوی مقابله کنند. این زنان هستند که باید با وخیم‌تر شدن اوضاع جوی و آب و هوایی بازهم همانند گذشته آب و غذا را تهیه کنند.

وی همچنین با اشاره به زمان برگزاری کنفرانس «کپنهاگ» در هفتم دسامبر سال جاری میلادی خاطرنشان کرد: زنان به صورت کاملا مستقیم با محیط زیست ارتباط دارند. زنان 70 تا 80 درصد بیشتر از این میزان در ارتباط با محیط زیست هستند. با این حال، اگرچه این قشر آسیب‌پذیر قربانی تغییرات ناخوشایند جوی محسوب می‌شوند، اما تا کنون برای کمک به آنان هیچ راهکاری اندیشیده نشده است. به همین دلیل است که کشورهای حاضر در کنفرانس «کپنهاگ» باید با تغییرات جوی مقابله کرد و راهکاری برای این موضوع در نظر بگیرند. درست است که هزینه‌ها و اعتباراتی برای مقابله با تغییرات جوی در نظر گرفته شده اما اگر وعده‌ها عملی نشوند، هیچ فایده‌ای ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha